Huis van vriend en willen trouwen : via notaris ???

tweety
Topic Starter
Berichten: 10

Huis van vriend en willen trouwen : via notaris ???

#1 , 02 mei 2017 19:56

Hallo,
Kan iemand ons helpen ?
Mijn vriend heeft een huis op zijn naam gekocht die nu volledig is afbetaald.
Nu zouden we graag trouwen zodat alles in orde kan komen voor eventueel problemen later. Want zijn zusters zouden het niet nalaten om mij uit het het huis te zetten als er iets zou gebeuren met hem. Nu we toch gaan trouwen is het moment om alles in orde te brengen.
Is gewoon trouwen goed of moeten we nog iets vastleggen bij notaris ? Wij hebben allebei geen kinderen en hij is gescheiden.
We horen van alles wat me moeten doen maar niet één is dezelfde uitleg. allemaal verschillend.
Willen gewoon trouwen en dat iedereen in het huis kan blijven wonen als er iets gebeurt en dat mijn geld zijn geld word en zijn geld mijn geld word.
Dat wij zelf kunnen beslissen en dat zijn familie of mijn familie niet met achterpoorten kunnen komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 02 mei 2017 20:46

Als jullie trouwen, kunnen zijn zusters u nooit uit het huis zetten. U heeft het vruchtgebruik, dat niemand u kan afpakken. Uw man kan u via een huwelijkscontract nu al mede-eigenaar laten worden van die woning. Dat kost bijna niets. Hierdoor zou u zelfs volledig eigenaar worden bij zijn overlijden.
Indien er kinderen zouden komen, is de zaak wel iets anders. Ik stel voor dat u , met jullie concrete situatie, toch eens praten met een notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”