Sparen vs uitgeven

spaarderke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Sparen vs uitgeven

#1 , 28 apr 2017 20:16

Beste,

We zijn gehuwd onder het stelsel van gemeenschap van goederen, we hebben 3 kinderen.

Ik wil graag het kindergeld sparen voor onze kinderen, echter heeft mijn vrouw er geen oren naar. Ze wil er gewoonweg niet over praten. Bijzonder vervelend, want we sparen nu al 3 jaar niet meer. Wel koopt mijn vrouw liever Stan Smith schoenen.

Enfin. Ik heb nu zelf een doorlopende opdracht opgezet van de gezamenlijke rekening naar de rekening van de kinderen. Maar ik heb et gevoel dat het vervelend zal beginnen worden, en mijn vrouw dit opnieuw zal stopzetten.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Is dit onafwendbaar het begin van een echtscheiding? Of hoe pak ik dit best aan?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 apr 2017 20:20

Laat uw huwelijkscontract wijzigen in volledige scheiding van goederen of zoek een andere vrouw.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

spaarderke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2017 20:33

Wat als de partner dwars gaat liggen voor het wijzigen naar scheiding van goederen? Zijn hier procedures voor?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 28 apr 2017 20:37

Neen! Moet met beider instemming gebeuren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eylis
Berichten: 8840

#5 , 28 apr 2017 21:15

Maar je zou zachte overtuigingsdwang kunnen gebruiken met de volgende argumentering: Kijk, we geraken het totaal niet eens over onze budgetstijlen. We blijven hierover lijnrecht tegenover elkaar staan. In jouw opinie heb ik een budgetstijl die jouw levensstijl belemmert. In mijn opinie heb je een budgetstijl die het mij belemmert om te leven volgend mijn waarden. Ofwel vinden we elkaar halfweg en doen we beiden een forse scheut water bij de wijn in ons uitgavegedrag. Ofwel kunnen we beiden op onze eigen verantwoordelijkheid leven en budgetteren volgend onze persoonlijke levensstijl zonder daartoe de ander ook te verplichten. Een huwelijkscontract met volledige scheiding van goederen is de enige manier om zelf de consekwenties te dragen van de zelfgekozen budgetstijl. Op die manier koopt ze zoveel designerschoenen als ze wil en stort jij van je persoonlijke rekening op de spaarrekening van de kinderen.

Fons54
Berichten: 445

#6 , 01 mei 2017 09:48

Ik moest toch even googlen naar die schoenen, duurste is onder de 100 euro. Tenzij je vrouw dagelijks 1 paar koopt, moet je niet overdrijven en moet haalbaar zijn om tot een compromis te komen.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 01 mei 2017 10:44

Fons, als mensen overtuigd zijn van hun eigen persoonlijke (budgettaire) levensstijl en er niet toe komen die in 1 gezamenlijk project te verenigen, is het beter dat beide partijen financieel onafhankelijk zijn van elkaar.Dan houden de discussies ook op en spendeert ieder zijn vrij beschikbaar budget naar goeddunken. Een huwelijk verplicht niet persé tot gemeenschap van goederen hé.....

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”