hertrouwen na echtscheiding

Gast
Topic Starter

hertrouwen na echtscheiding

#1 , 07 mar 2006 12:05

hallo, ik heb een vraag waar ik tot nogtoe nergens antwoord op kon vinden. ik ben nl 13 jaar gescheiden van tafel en bed. half maart worden de echtscheidingspapieren getekend. daarna zouden mijn partner en ik zo gauw mogelijk willen trouwen. hoelang bedraagt de wachttijd na de uitspraak van de echtscheiding?
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 09 mar 2006 15:06

Art. 165. ? 1. Het huwelijk mag niet worden voltrokken v??r de 14e dag na de datum van opmaak van de akte van aangifte van het huwelijk,...(Burgerlijk Wetboek)

Gast
Topic Starter

#3 , 10 mar 2006 09:41

Hallo,
Wilt u hiermee zeggen dat wij onmiddellijk na de echtscheiding reeds een huwelijksaangifte kunnen doen, met andere woorden ten vroegste reeds 14 dagen na de echtscheiding kunnen hertrouwen?
Met dank

Reclame

Gast
Topic Starter

#4 , 15 mar 2006 18:52

voor zover ik weet is er idd geen wachttijd voorzien eens u definitief uit de echt gescheiden bent (maar 'k ben geen expert in familierecht)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”