Ik wil scheiden maar partner wil niet

xosazulu
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ik wil scheiden maar partner wil niet

#1 , 11 apr 2017 10:23

Ik wil scheiden maar ben er zeker van dat mijn partner dwars gaat liggen.
Dit is mijn eerste huwelijk( bijna 1 jaar) maar heb hiervoor een relatie gehad van 18 jaar en heb drie kindjes daar.
Waarom wel omdat er op een half jaar twee autistische kindjes erkend zijn en deze problemen te groot zijn om alleen op te lossen.
Ik woon te ver van de papa en wil co ouderschap wat hier het beste nu is voor de kindjes.
Ik betaal nu in mijn huwelijk alles voor kindjes alleen en geef ook nog eens 1300 euro aan gezamenlijke kosten en mijn man 600 euro en ik verzuip hier.
Echtgenoot ziet problemen niet zoals ik omdat het zijn kinderen niet zijn.
Heb geen tijd voor mezelf en hij wil steeds bij mij zijn.
Daarvoor was ik zeer zelfstandig en nu krijg ik geen adem meer.
Ik wil dichter bij mijn familie wonen maar er komt geen gehoor.
Ook kwam hij achteraf af dat hij nog schulden moet afbetalen voor zijn zaak en dit zijn zaken die je opvoorrand zegt niet erna.

Kan ik hier uitstappen maar wat moet ik doen?
Wij hebben niks samen van eigendom en geld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 11 apr 2017 15:33

even een kleine opmerking: voor jouw kinderen uit een vorige relatie moet je huidige echtgenoot uiteraard financieel niet bijdragen. Dat is jouw verantwoordelijkheid én die van hun eigen vader. Ik neem aan dat je toch alimentatie krijgt voor jullie kinderen?

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 11 apr 2017 19:30

Uiteraard kan je scheiden, dat jullie geen eigendom en geld samen hebben maakt het alleen maar gemakkelijker lijkt mij.
Maar je schrijft dat je "denkt" dat je partner gaat dwarsliggen. Heb je al met hem gesproken over jouw intenties ? Dat lijkt me toch de eerste stap.
Soms kan een goed gesprek meer oplossen dan 10 rechtzaken.
En aangezien je in je post van 23 februari aangeeft dat het bezoek van de kinderen bij hun vader niet zo goed verloopt, en ze hun vader niet meer willen zien, zou je best ook met je ex en met je kinderen (ondanks hun jonge leeftijd) eens overleggen voordat je aanstuurt op co-ouderschap (als dat nog niet gebeurd is). Misschien kan je betere regelingen overeenkomen voordat advocaten en rechters regelingen treffen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”