Trouwen met buitenlands persoon

Kendao
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Trouwen met buitenlands persoon

#1 , 20 mar 2017 19:04

Beste leden,

Mijn vriendin is afkomstig uit Zuid-korea, momenteel pendelen we op en af om elkaar te zien.
Uiteindelijk hebben we besloten om samen in Belgie te blijven.
We hebben besloten om te trouwen maar de vraag die we hebben is of dat wel mogelijk is in Belgie?

Ik heb hier al wat over zitten lezen maar word er niet wijzer uit... Mijn vriendin kan naar Belgie komen zonder een visum (max 90 dagen).
Kan ik in de periode dat ze dan hier is huwen of is hier speciale toelating nodig(visum met oog op huwelijk) voor nodig?

Overigens willen we dan later ook de procedure starten zodat ze hier permanent kan blijven(gezinshereniging?).
Indien iemand hier informatie over heeft dan is dat ook zeer welkom.
Mijn kennis rond deze hele zaak is erg beperkt en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#2 , 17 apr 2017 16:24

Op het moment dat u legaal verblijft in de gemeente waar u wilt trouwen, dan kan dat indien u verder aan alle formaliteiten voldoet. Wel kan de gemeente van mening zijn dat het een schijnhuwelijk is.

De procedure van gezinshereniging kunt u starten. Daarover is ruim voldoende informatie te vinden via Google.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”