Zaak verder zetten en niet getrouwd

Samin
Topic Starter
Berichten: 2

Zaak verder zetten en niet getrouwd

#1 , 07 mar 2017 18:48

Mijn vriend en ik zullen binnenkort de zaak van zijn ouders verder zetten. Omtrent de financiële kant, van wat we verdienen zullen we leven maar onze centen zullen de komende jaren vooral opnieuw geïnvesteerd worden in de zaak. Wij zijn niet getrouwd, nu vroeg ik me af of dit voor mij interessant is. Stel dat deze relatie niet standhoudt, kan ik dan aantonen dat die investeringen mede betaald zijn door mij ? Want uiteindelijk zijn dit dan ook mijn spaarcenten...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 15 mar 2017 17:19

Als die zaak op persoonlijke naam is en niet als firma, sta jij zwak. Die zaak is dan van hem. Als jullie niet trouwen, hou je best je handen eraf.
Een zakelijke overeenkomst kan, met vermelding van uw investeringen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2017 00:15

Inderdaad. Als je vriend de zaak uitbaat als handelaar-natuurlijke persoon, kun je moeilijk participeren in de vermogensopbouw die in de toekomst zal verwerven. Beter is om naar vennootschap te gaan en dat jij je inkoopt voor een hoeveelheid aandelen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”