Huwelijks contract prijzen

letoir
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huwelijks contract prijzen

#1 , 13 feb 2017 19:19

Wat zijn de prijzen tegenwoordig om een simpele Huwelijks contract te laten opstellen?
Ik ben van regio antwerpen - deurne, en ben al drie jaar getrouwd, we hebben geen eigendom.

Ik heb vernomen, dat sommige notarisen goed door rekenen.
Wat kan ik verwachten en heeft iemand tips ?
thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 13 feb 2017 19:27

2 jaar geleden schommelden in Vlaams Brabant - Brussel - ninove de prijzen tussen 350-550€...

Best alle notarissen bellen en hun tarief vragen...

letoir
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2017 20:03

Best alle notarissen bellen en hun tarief vragen...
Is dat iets dat ze op voorhand meedelen als we daar om vragen aan de telefoon.

Ik heb zo'n gevoel dat ze dat zo veel mogelijk willen verzwijgen, of is het hen wettelijk verplicht dat ze dit moeten meedelen indien gevraagd wordt.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 14 feb 2017 02:26

Van de ongeveer 30 notarissen hebben er zo een 25 direct telefonisch antwoord gegeven, die anderen wisten het niet of ik diende te mailen enz.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 feb 2017 21:42

Als er geen inbreng van onroerend goed gebeurt en er geen speciale clausules zijn die maatwerk vereisen, schat ik dat de prijzen rond de 400-600 euro zijn. Het is ook mijn indruk dat notarissen uit de stad iets meer rekenen dan notarissen op het platteland. (De lonen van de medewerkers in de steden liggen hoger. Een notarieel jurist die in Brussel werkt, verdient 25% meer dan zijn collega die in Avekapelle werkt.) Het verschil gaat maar over 50-75 euro.

Voorts mag een notariaat zeker telefonisch meedelen hoeveel een bepaalde akte kost. Er is geen enkel wettelijk beletsel hiertoe.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”