feitelijk samenwonen welke nadelen van inkomsten

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

feitelijk samenwonen welke nadelen van inkomsten

#1 , 13 feb 2017 12:44

beste leden ,
mijn broer woont in zijn eigen eigendom heeft een job in de voeding en staat ingeschreven bij de vakbond als alleenstaand en verdient zo een +/- 1400 in de maand en is gescheiden heeft 3 kinderen en er is co-ouderschap het kindergeld gaat volledig naar zijn ex + dat hij nog iedere maand een uitkeringsbedrag moet betalen aan zijn ex , lening van zijn huis moet afbetalen , etc ... , maar nu heeft hij iemand anders ( die ook alleenstaand is ) leren kennen en er is sprake van dat zijn verloofde bij mijn broer zou komen wonen de verloofde die pleegzorg doet heeft een uitkering van de ziekenkast van +/- 1420 € + +/- 420 € kindergeld & een +/- 800 € van pleegzorg . natuurlijk zal het alleenstaand wonen nu verdwijnen en veranderen in samenwonend dus zou mijn broer & zijn verloofde gaarne eens weten op hoeveel dit ongeveer zou komen dan ivm de inkomsten ? zou ons iemand een richtlijn kunnen geven aub .
alvast dank .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 feb 2017 16:41

Er verandert niets aan de inkomsten van uw broer.
Hoe het met de ziekekast van de verloofde en de pleegzorg zit weet ik niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”