Hypothecaire lening op mijn naam maar op notariele akte 2 eigenaars

yune
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hypothecaire lening op mijn naam maar op notariele akte 2 eigenaars

#1 , 04 feb 2017 08:45

Goeiemorgen ,

graag had ik jullie deze vraag , vragen gesteld .
12 jaar terug was is ik samenwonend en heb ik een huis gekocht met mijn toenmalige partner die werkloos was, de lening kon door dat zij werkloos was enkel op mijn naam verkregen worden . Op de notariele akte staan wel onze beide namen voor aankoop van de woning .
Na ongeveer 3 jaar heeft mijn partner mij dan verlaten en wou ik de akte laten veranderen maar zij stemde daar nooit mee in .
Ik zelf heb nu sedert 3 jaar een nieuwe partner en hebben we samen een kindje van anderhalf jaar .
Ondertussen ben ik sedert een 5 tal maanden ziek en heb ik deze week van de dokters te horen gekregen dat ik ongeneeslijke kanker heb .
Natuurlijk zou ik nu graag hebben dat mijn partner en ons dochtertje hier zouden kunnen blijven wonen en dat de woning hun zou kunnen toebehoren na mijn dood .
Mijn vroegere vriendin heeft dus nooit iets van het huis moeten afbetalen tenzij dat de drie jaar dat we hier samen gewoond hebben gerekend worden als gemeenschappelijke gelden .
Wie kan me helpen met wat raad wat ik kan doen zodat ik mijn gezinnetje nu niet in de steek laat na mijn dood ?
Met dank aan degene die mij raad kunnen geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 06 feb 2017 12:13

‘Op de notariele akte staan wel onze beide namen voor aankoop van de woning’ houdt in dat u beiden eigenaar bent van de woning, elk voor de helft.

‘de lening kon door dat zij werkloos was enkel op mijn naam verkregen worden’ houdt in u alleen ontlener bent .

Bij uw overlijden erft uw kindje uw deel(=1/2) van de woning en het saldo van uw lening, tenzij het uw nalatenschap verwerpt. Uw eerste ‘partner’ blijft eigenaar van haar helft. Uw huidige partner erft niets.

Laat echter uw akten van aankoop en lening nazien door een notaris.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”