Uitkopen van woning

MaiB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitkopen van woning

#1 , 31 jan 2017 18:23

Beste lezer

Ik ben 21 jaar en woon momenteel nog bij mijn moeder. Ze heeft echter onlangs besloten om samen te gaan wonen met haar partner en doordat ik nog studeer was ik dus verplicht om mee te gaan. Wegens omstandigheden zien alle partijen het eigenlijk niet meer zitten. We wonen hier dus ondertussen een maand en ze hebben het statuut van wettelijk samenwonend verkregen. In juni studeer ik af en in september begin ik werk te zoeken, waarna ik dus hopelijk ergens fulltime kan beginnen. Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk zou zijn dat ik vanaf september bijv. haar (ex-)partner uitkoop en/of de rest van de lening overneem van hem. Er is natuurlijk de mogelijkheid om uit elkaar te gaan maar tijdens de eerste drie jaar betaal je hier (voor zover ik weet) een schadevergoeding voor, wat niemand wil. Ik zal sowieso vanaf september hiervoor naar een advocaat of iets dergelijks stappen, maar graag had ik voordien al een idee of er ook maar iets mogelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding