Gezinshereniging

mertijn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gezinshereniging

#1 , 12 jan 2017 10:43

Beste

Sinds maart 2015 ben ik(Belg) getrouwd met mijn Malinese vrouw, wij hebben samen een kindje die door de consulaire post tot nader order van onderzoek naar schijnhuwelijk wordt gezien als kind binnen een rechtsgeldig huwelijk. Mijn dochter heeft haar Belgisch internationaal paspoort reeds ontvangen.

Mijn vrouw en kind wonen beiden nog in Mali.

Graag zou ik gezinshereniging aanvragen, maar onder andere mijn nettomaandloon voldoet niet aan de eisen van DVZ wat enkel vertraging met zich zal meebrengen.

Dus was mijn idee, gezinshereniging aan te vragen voor mijn vrouw vanuit de persoon van mijn dochter. Wat de procedure veel makkelijker zou maken.

Is het daarom noodzakelijk dat mijn dochter eerst samen met mij naar Belgie komt om die aanvraag te doen?
Of is het mogelijk terwijl mijn dochter nog in Mali woont bij haar moeder de aanvraag gezinshereniging te doen?

Bedankt bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”