Pesterijen

Ours Blanc
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Pesterijen

#1 , 10 dec 2016 15:15

Situatie:
Ik ben 65 en mijn vrouw 58 en wij zijn zo'n 35 jaar getrouwd en samenwonend.
Reeds lang [ca 25 jaar] zijn ups [25%] en downs [75%] recurrent.
Mijn regelmatige afwezigheden om professionele redenen en mijn optimisme dat dit wel zou beteren hebben mij ertoe gebracht dit uit te houden.
Meer en meer zijn er pesterijen: zaken die zij verwacht en die niet per se volgens haar principes horen worden ostentatief aangeduid [bv. briefjes op de tafel, obstakels in de garage, in het bad, op mijn bureaustoel, ... absurd!]
Met 65 wil ik nog wat plezier aan mijn leven hebben en wil uiteengaan.
Beide onderwerpen [eender wat onderwerp!] is voor haar onbespreekbaar ..... zij heeft het uiteindelijk bij het rechte eind en aandringen eindigt in geroep en getier.

Wat zijn de eerste zaken dak ik moet ondernemen om een dossier op te bouwen?

Bedankt voor jullie advies,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 13 dec 2016 11:37

Dossier opbouwen? Waarom wil je een dossier opbouwen? Neem een echtscheidingsadvocaat onder de arm en vraag de scheiding aan. Afhankelijk van onder welk huwelijksstelsel jullie getrouwd zijn zal de boel verdeeld worden en kunnen jullie beiden verder met jullie leven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW

#3 , 13 dec 2016 12:14

Laten we kalm blijven, er bestaan nog dingen als relatietherapie die in veel gevallen een oplossing bieden.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 13 dec 2016 13:48

Laten we kalm blijven, er bestaan nog dingen als relatietherapie die in veel gevallen een oplossing bieden.
Als ik dit zo lees, denk ik niet dat de "tegenpartij" hiertoe zal bereid zijn (als de topic starter zelf dit al zou willen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger

#5 , 13 dec 2016 14:04

Dossier opbouwen? Waarom wil je een dossier opbouwen? Neem een echtscheidingsadvocaat onder de arm en vraag de scheiding aan. Afhankelijk van onder welk huwelijksstelsel jullie getrouwd zijn zal de boel verdeeld worden en kunnen jullie beiden verder met jullie leven.
Mogelijks moet TS een serieus bedrag aan onderhoudsgeld betalen indien zijn echtgenote niet of weinig heeft gewerkt.
Dan blijft er niet veel over om plezier te kunnen maken.....
Ik voel het zo aan dat TS met zijn vraag hierop doelt en met één of ander "dossier" (psychische mishandeling?) de kosten wil beperken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”