Beste raadgevers,
Mijn ex-vriendin en ik hebben drie jaar geleden samen mijn woning afgekocht van mijn ex-vrouw. Hiervoor hebben we een lening genomen.
De kosten verbonden aan de lening, aktekosten en schrijfrechten werden voorgeschoten door mijn ouders.
Deze betaling van kosten werd d.m.v. een bankcheque gedaan op naam van mijn vader, en dit werd in de overnameakte geregistreerd.
Er zijn een aantal aflossingen gebeurd van onze gemeenschappelijke rekening, met duidelijke vermelding dat het ging om aflossingen van de lening aan ex-vriendin en mezelf voor de kosten van de aankoop van het huis.
Ze heeft nooit het leningscontract willen ondertekenen dat mijn vader destijds heeft opgesteld.
Is er voldoende "vermoeden" om te gelden als bewijs voor de lening? Ze wil namelijk haar helft van het openstaande saldo niet terugbetalen aan mijn ouders, nu we uit elkaar zijn gegaan. Ze vraagt een door haar gehandtekend contract.
Heeft het voor mij of mijn vader zin om een procedure aan te spannen om haar gedeelte van het saldo van deze lening te proberen recupereren?
Als bewijs zou ik het volgende aanbrengen:
1. de bankcheque op naam van mijn vader
2. de akte met daarin de betaalde kosten d.m.v.deze bankcheque
3. de aflossingen (met duidelijke mededeling) vanaf onze gemeenschappelijke rekening, overgeschreven naar de rekening van mijn ouders.
Alvast bedankt voor uw inzicht!
mvg