Mijn vriend en ik huren al enkele jaren iets samen. Geen van ons beiden heeft zich hier ooit gedomicilieerd (we wisten niet dat dat verplicht was en hebben nooit de noodzaak gevoeld). Officieel hebben we dus nooit samen gewoond.
We hebben intussen samen een huis gekocht (op onze beide namen) en ik heb mij er alleen laten domiciliëren. Dat was een bewuste keuze omdat ik dan in principe aanspraak kan maken op een premie (wat samen niet mogelijk zou zijn). Mijn vriend is nog stees thuis gedomicileerd.
De premie moet nog aangevraagd worden, maar ik maak me zorgen omdat op enkele van de documenten die ik moet indienen, onze beide namen opstaan op het adres waar we huren.
Is mijn zorg terecht?
Hoe kunnen "ze" bewijzen dat we alletwee dezelfde hoofdverblijfplaats hadden/hebben?
Registratie huurcontract: beide namen. Aankoopakte: aparte thuis-adressen. Bankrekeningen: samen en alleen. Loonfiches: 1 thuis en 1 huur-adres. Belastingen: 1 thuis & 1 koophuis. Dienstencheques: op zijn naam, huuradres. Bouwvergunning: beide namen, huuradres.
Zouden ze echt zo ver gaan graven voor het toekennen van een premie?