Blind getrouwd

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Re: Blind getrouwd

#1 , 24 feb 2016 16:25

Ik zou dat eerder "zotter-dan-zot" huwelijken noemen.
Een parodie op de instelling van het "huwelijk".
Brood en spelen voor het plebs-vermaak.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 24 feb 2016 16:46

Blind trouwen doe je altijd.
Anders zouden er nog niet teveel trouwen :)

roharro
Topic Starter

#3 , 24 feb 2016 18:02

Ja liefde maakt blind.

Reclame

Xenophon

#4 , 24 feb 2016 18:34

Ik heb geen TV en een klik op de link die Inazuma postte hierboven sterkt me in de overtuiging dat zoals roharro zegt, het allemaal leeg vermaak is om de massa kalm te houden, opium voor 't plebs ;-)

Ze zouden beter eens een programma maken over aandachtspunten bij het afsluiten van huurovereenkomsten en over de consequenties van huwelijksvermogenstelsels.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

eylis

#5 , 24 feb 2016 18:51

enne, nu we toch even palaveren.. ook .een programma over trouwlustigen of koppels die kindjes willen kopen: een soort van partnergewetensonderzoek, stel dat uw relatie ooit eindigt en jullie hebben samen kindjes hoe regel je de verblijfsregeling van de kindjes, de studiekosten, de kinderalimentatie.... ik zou dat echt eens willen zien hoe concreet mensen daar iop antwoorden.

roharro
Topic Starter

#6 , 24 feb 2016 18:53

Ik ben voorstander voor het invoeren van een maturiteitstest (met diploma) als voorwaarde om te mogen huwen en kinderen op de wereld te zetten.
Zoiets in de aard van getuigschrift bedrijfskennis om een bedrijf te mogen opstarten.

eylis

#7 , 24 feb 2016 20:53

soort van (v)rijbewijs met punten :-)

JPV

#8 , 24 feb 2016 21:10

stel dat uw relatie ooit eindigt en jullie hebben samen kindjes hoe regel je de verblijfsregeling van de kindjes, de studiekosten, de kinderalimentatie.... ik zou dat echt eens willen zien hoe concreet mensen daar iop antwoorden.
je wil toch niet dat mensen scheiden omdat de antwoorden voor als ze zouden scheiden hen niet aanstaan? ;)

eylis

#9 , 24 feb 2016 21:32

dan zijn dezen alvast toch niet getrouwd voordat ze zijn moeten scheiden ;-)

giserke

#10 , 25 feb 2016 00:25

Binnenkort wordt er enkel gehuwd op de rechtbank, waar beide partijen hun advocaat mee hebben.

mava105
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 feb 2016 08:39

Kunnen ze gelijk ook de scheiding al inzetten. :lol:

Gebruiker21

#12 , 25 feb 2016 08:46

In hoeverre zouden deelnemers aan dit programma, als het achteraf toch misloopt, de programmamakers kunnen vervolgen aangezien ze misleid / beïnvloed geweest zijn om aan dit soort onzin mee te doen? In hoeverre heeft de staat de verplichting om mensen tegen zichzelf te beschermen in dit soort zaken? Hoeveel mensen die aan pakweg Temptation Island meedoen, beseffen echt wat voor impact dit op hun leven heeft? Bijzonder weinig, als je het mij vraagt. Ik vind dit toch op het randje van mensenhandel, eerlijk gezegd: Mensen worden gebruikt voor de kijkcijfers. De gevolgen op termijn voor die mensen zelf, zal de programmamakers worst wezen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#13 , 25 feb 2016 09:42

Ik heb wel een vermoeden dat die programma makers de deelnemers een contract laten ondertekenen, waarin de deelnemers verklaren dat de programma makers onschuldige engeltjes zijn, die ze nooit of the nimmer aansprakelijk zullen stellen .

Gebruiker21

#14 , 25 feb 2016 10:42

Ik heb wel een vermoeden dat die programma makers de deelnemers een contract laten ondertekenen, waarin de deelnemers verklaren dat de programma makers onschuldige engeltjes zijn, die ze nooit of the nimmer aansprakelijk zullen stellen .
Ongetwijfeld, maar of zo'n contract stand houdt voor een rechtbank als het ooit serieus mis gaat? Stel dat iemand op Temptation Island zo kwaad wordt op de partner om wat er daar gebeurd is, dat deze stomme dingen doet, dan vraag ik me af in hoeverre de programmamakers nog kunnen claimen dat zij er helemaal niets mee te maken hebben... Misschien moet er effectief zo eens iets gebeuren om de programmamakers wakker te schudden dat zij ook een beetje verantwoordelijkheid dragen over wat zo'n programma in het leven van de deelnemers teweeg brengt...

Ik vind ook nog altijd dat er een groot verschil bestaat tussen een spel zoals "De Mol" waar het héél erg duidelijk is dat het spel-concept de kern is, ondersteund door de karakters van de kandidaten, en een "spel" soals Komen Eten of Temptation Island, waar men in de eerste plaats wil lachen / kijken naar /... de kandidaten, en er één of ander dwaas "spelconcept" bijgesleurd is om het toch een beetje in te kleden. Daar waar het eerste programma toch een zeker respect voor de kandidaten aan de dag legt, is dit het complete tegendeel in de twee laatste programma's...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002

#15 , 25 feb 2016 18:05

Wie aan zo'n programma meedoet, verdient natuurlijk niet beter...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”