wettelijk samenwonend in eigendom ex-vriend, maar uit elkaar. Wat zijn mijn mogelijkheden??

Fientje1981
Topic Starter
Berichten: 23

wettelijk samenwonend in eigendom ex-vriend, maar uit elkaar. Wat zijn mijn mogelijkheden??

#1 , 25 jan 2016 09:24

Beste,



Ik woon wettelijk samen in de eigendom van mijn vriend. Maar de relatie is stuk gelopen.

Ik heb co-ouderschap over mijn 2 kinderen. Mijn ex-vriend ziet zijn dochter 1 weekend om de 2 weken.

In het verleden waren er al problemen, ik heb eens tijdelijk ergens anders gewoond. Wat geen goede indruk heeft achter gelaten bij mijn kinderen.

Mijn ex-vriend kan heel agressief uit de hoek komen. Wilde mij eens buiten sluiten, bedreigt mij en mijn kinderen met woorden, maar bv ook met een basebal bat. Hij heeft me eens van de trap geduwd, heeft 2 x een raam uit mijn auto gestampt,... enz enz.

Omdat het al een tijdje minder gaat, heb ik me een half jaar geleden ongeveer op de wachtlijst gezet voor een sociale woning. Ik sta nu op plaats 27 voor 17 woningen....

Kan mijn ex-vriend ons zomaar op straat zetten van dag 1 op dag 2?

Kan ik in het huis van mijn ex-vriend blijven wonen totdat ik kan verhuizen naar de sociale woning? Aangezien hij agressief is (en ik heb in het verleden al eens naar de politie moeten bellen), zou hij tijdelijk kunnen gaan huren. Hij moet geen lening voor zijn huis afbetalen, dit lukt hem dus financieel. Ik wil hier gerust in bijdragen.

Kan ik tijd krijgen om desnoods zelf iets te zoeken om te huren? Maar wat als ik niks vind dat ik 11 maanden kan huren?

Welke opties heb ik?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 jan 2016 19:25

Zijn die mishandelingen en vandalenstreken op zijn minst aangegeven en geverbaliseerd door de politie ?
Dan heeft u niets om naar te verwijzen.

Lijkt me beter dat u hieronder eens gaat kijken naar crisisopvang, eerder dan te proberen uw ex uit zijn eigen huis te verjagen - dat gaat enkel meer agressie opleveren.

http://www.caw.be/crisishulp

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 25 jan 2016 19:36

Als er aangiften zijn dan wordt de gezinswoning (meestal) ongeacht wie eigenaar is voorlopig toegekend aan diegene die voor de kinderen zorgen.
Dit houdt wel in dat er de nodige PV's van politie zijn en een beslissing van de rechter ( in eerste instantie onderzoeksrechter).
Wil dus ook zeggen dat in uw geval de man is gearresteerd en voorgeleid.

Neem contact op met de dienst SLAchtofferZOrg en de IFG verantwoordelijke van uw lokale politiezone dat zijn (gerechtelijk) uw eerste aanspreekpersonen.
Zorg dat alle strafbare feiten in een PV vermeld worden.

Voor de rest zie de raad van @Inazuma

Ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”