ophaling spullen bij ex.

stijnc
Topic Starter

ophaling spullen bij ex.

#1 , 18 sep 2015 23:45

Over een periode van twee jaar woonde ik samen met mijn partner. Sinds vier maanden zijn we uit elkaar.
We woonde samen in de woning van mijn ex-partner.
Ik ben dus vertrokken, maar liet toen mijn bed en kast achter.
Enkele weken na het uit elkaar gaan belde en smste ik mijn ex-partner geregel met de vraag naar een geschikt moment om mijn bed en kast te kunnen komen ophalen. Echter kreeg ik hier nooit een reactie op.

Mag ik nu zelf langsgaan in de woning (waarbij ik nog steeds in het bezit ben van de sleutel) en mijn bed en kast meenemen?
of moet dit op een moment gebeuren waarbij mijn ex aanwezig is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2015 01:12

Bent u daar nog gedomicilieerd zo niet mag u daar niet binnen.
Ik ga ervan uit dan jullie niet gehuwd waren.
Als u zaken meeneemt dan is dat diefstal want bezit geldt als titel van eigendom.
Daarbij pleegt u het misdrijf van huisvredebreuk let valse sleutel en daaruit volgt dat het ook braak van afsluiting wordt let valse sleutel wat de diefstal betreft.
Enkel gehuwden kunnen grond van verschoning inroepen
strafwetboek art 461 ev.

U zal via AS en deurwaarder moeten werken - en via rechtbank ...zorg wel dat u en factuur en bewijs van betaling hebt.

duma

#3 , 21 sep 2015 09:58

Maar als je daar gedomicilieerd bent nog (hoewel dat eigenlijk niet meer zou mogen - domiciliefraude!), mag u daar gerust binnen gaan en uw spullen halen. Uiteraard enkel uw spullen en niets anders.
als u daar niet meer gedomicilieerd bent, weg blijven en doen wat Fransiscus zegt: aangetekend schrijven met daarin een verwijzing aar de talloze pogingen die u al heeft ondernomen (op xx/xx/xxxx sms zonder reactie, op xx/xx/xxxx een mail, ...) om onderling een afspraak te maken voor het halen van uw bed en kast die nog steeds bij haar staan sinds jullie relatiebreuk op xx/xx/xxxx.
Dat u deze spullen kan komen halen op:
xx/xx/xxxx vanaf xx:xxh, op xx/xx/xxxx vanaf xx:xxh of op xx/xx/xxxx de hele dag. (pak een avond en een weekenddag).
Dat u verwacht dat zij u binnen de 2 dagen na eerste aanbieding van dit schrijven aan u laat weten welke datum haar past.
Dat u bij het wederom uitblijven van een reactie genoodzaakt zal zijn verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

xx

(u stuurt een kopie per gewone post en verwijst in beide brieven naar elkaar)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”