Gezamenlijke overeenkomst

Elke E
Topic Starter

Gezamenlijke overeenkomst

#1 , 12 sep 2015 13:31

Ex en ik hebben een gezamenlijke overeenkomst op papier gezet ivm het gemeenschappelijk kind. Om dit document correct te kunnen opstellen ben ik naar een juriste geweest, en deze staat op punt en is getekend door beide partijen. Mij werd gezegd dat ik met dat document naar de jeugdrechtbank moest gaan om dit voor te leggen bij de griffie. Maar als ik dan informatie opzoek hoe dit te doen vind ik volgende informatie:

ONGEHUWDE OUDERS

Brief richten aan mevr. de jeugdrechter in 2 exemplaren (datum bovenaan brief).
(één exemplaar is voor het dossier, het andere wordt overgemaakt aan de tegenpartij)

Vermelden :
naam, voornaam, beroep en woonplaats (eventueel geboortedatum en -plaats) eisende partij
naam, voornaam, woonplaats (eventueel beroep, geboortedatum en -plaats)
verwerende partij
naam, voornaam, geboortedatum en -plaats kind(eren)

onderaan handtekening eisende partij

De brief vermeld voor het overige :
dat men samenwoonde van ... tot ...

eventueel een vorig vonnis van de jeugdrechtbank, vrederechter of een beschikking in kortgeding met in het kort de uitspraak

het verzoek (bij persoonlijk contact of verblijfsregeling de dagen en uren) en in het kort waarom men de vraag richt

eventueel een onderhoudsbijdrage (bedrag vermelden)

Te voegen bij neerlegging van het verzoekschrift :

een bewijs van woonst van de tegenpartij (niet ouder dan 15 dagen!!!)

een rolrecht van 52 euro

Volgende problemen dienen zich dan aan.

Ex zijn adres is nog niet bevestigd in het bevolkingsregister aangezien hij dit nog maar afgelopen dinsdag heeft gedaan.
Document is maar één maal opgesteld, door beide partijen getekend en niet gericht aan mevr. de jeugdrechter.
Andere partij heeft reeds een document in zijn bezit....
Er is geen eisende partij noch een verwerende partij, het is een gezamenlijke overeenkomst.

Kan ik met één enkel exemplaar daar naartoe trekken omdat dit bij de griffie af te geven? Of moet het echt zoals de informatie hierboven?

Graag jullie advies, wil maandag as al naar de rechtbank gaan.

Alvast bedankt!

Elke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 15 sep 2015 17:18

Dit is een oud document, jeugdrechter bestaat niet meer: het is al geruime tijd familie rechter.
Dit is ook geen document voor onderling akkoord, maar eerder een verzoekschrift.

Luister dus naar je advocaat.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”