mijn dochter geboren en erkend door mijn echtgenoot

k&r&b
Topic Starter

mijn dochter geboren en erkend door mijn echtgenoot

#1 , 25 okt 2007 13:24

ik heb een dochter geboren in mijn huwelijk en erkend door mijn echtgenoot!ik ben dus een vrouw ben heel gelukkig ge trouwd!maar mijn kwas 5 weken in verwachting toen ik bij mijn man kwam!
de biologische vader heeft nooit wa gezegt of eender wat!nu is zijn zuster aant dreigen voor ons dochter van ons te laten afnemen!
gaat da zomaar?
mijn echtgenoot houdt zielsveel van mijn dochter en voor hem is het zijn eigen kind hij zorgt er toch ook voor hij noemt gelijkt hem hij heeft erkend en ze is in ons huwelijk geboren!
wie helpt mij aub?
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 27 okt 2007 10:47

“Art.315.Het kind dat geboren is TIJDENS het huwelijk of...heeft de echtgenoot tot vader.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

‘ik heb een dochter geboren IN mijn huwelijk’ houdt dus in dat uw echtgenoot WETTELIJK de vader van uw dochter is.

“Art.319.Wanneer het vaderschap NIET vaststaat krachtens de artikelen 315 of...,kan de vader het kind erkennen onder de bij artikel 329bis bepaalde voorwaarden.”(B.W.).

Vermits het vaderschap van uw dochter WEL vaststaat krachtens de artikelen 315 B.W. kan de (natuurlijke) vader uw dochter niet erkennen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”