Aangetekend schrijven persoonlijke spullen

trieste vader
Topic Starter

Aangetekend schrijven persoonlijke spullen

#1 , 11 sep 2015 11:39

Heeft er iemand een voorbeeld brief voor een aangetekend schrijven om men persoonlijke spullen die nog bij men ex staan terug te vragen?

Bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2015 16:08

Hoelang bent u daar al weg?
Is er een vonnis inzake dringende maatregelen?
Hebt u de bewijzen van eigendom?
Waren jullie gehuwd - wettelijk of feitelijk samenwonend

trieste vader
Topic Starter

#3 , 11 sep 2015 16:15

2 maand weg, domicilie staat ook niet meer daar op woonst ex, en spullen staan bij haar ouders om de hoek.

Begin volgende week krijg ik vonnis voor omgangsregeling, alimentatie enzo in de bus verder is er op de zitting niets gevonnist aangezien dit normaal een inleidingszitting was, maar door dat(ik zo dom om op 1 dag te springen na dochter 7 weken niet gezien te hebben) onze advocaten vlak voor de zitting onderling akkoord hadden, die 30 minuten alles was uitgeklaard.

feitelijk samenwonend

en buiten factuur van ijskast op mijn naam volledig betaald met mijn ecocheques(wasmachine en droogkast factuur op mijn naam deels mijn ecos deels betaald deels schenking van haar vader aan ons toen) niets.

Het gaat over persoonlijke spullen zoals kledij schoenen dvds kolomventilator en noem maar op dus geen betalingsbewijzen.

Reclame

Franciscus

#4 , 11 sep 2015 17:04

Best via advocaten laten regelen gezien u blijkbaar nu ook zo gewerkt hebt.
Als het bij ouders staat hebt u geen poot om op te staan om het (voorlopig) op een andere wijze te bekomen.
Zal bij geen vergelijk via RB moeten.

Feitelijk samenwonend is in principe diefstal gezien er enkel een grond van verschoning is tussen echtgenoten.

trieste vader
Topic Starter

#5 , 11 sep 2015 17:13

ja diefstal dacht ik al eens aan, maar aangezien geen betalingsbewijzen? Wat kan ik daarmee voor de rechtbank.

En alles via advocaten? Ik sta op het punt om de welke ik nu heb mij heel veel gekost heeft ,terwijl ik volgens mij gedeeltelijke kosteloosheid kan hebben, en zij op de dag van de zitting haar collega/stagaire heeft gestuurd.

Men ex wil al heel de tijd alles via RB omdat ze een advocaat van/en betaald heeft door haar vader.
Ik ga haar maandag een AS sturen maar dat zal weinig uithalen vermoed ik.

Zou U mij aanraden om de zaken te gaan aangeven als diefstal ?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 sep 2015 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd conform regels forum.

trieste vader
Topic Starter

#6 , 11 sep 2015 17:51

advocaat die ik nu heb, een andere te zoeken moest dat zijn hierboven.

Franciscus

#7 , 11 sep 2015 18:37

Gezien u blijkbaar een akkoord had via advocaten kan u volgens mij best advocaten laten verderwerken.

Of indien ex bereid is via bemiddeling te gaan dus een familiale bemiddelaar voor beide partijen die weg bewandelen.

Trouwens zoals reeds geschreven kan u best ook eens met de dienst SLAchtofferZOrg gaan praten van uw lokale politie.

Ik heb ergens al de regelgeving aangegeven die kan gebruikt worden.

Maar u zal strategie en de juiste tactiek moeten gebruiken - gezien kind bij de ex zit en u dus in een mindere positie.

Het belangrijkste is dat er een overeenkomst inzake kind komt
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75

Franciscus

#8 , 11 sep 2015 19:25

Hier staat nog een gedeelte van het antwoord.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=66449

trieste vader
Topic Starter

#9 , 11 sep 2015 20:38

Ik heb trouwens ook nu vandaag nog een mail naar mijn advocaat gestuurd omdat ik volgens mijn berekeningen wel gedeeltelijke kosteloosheid heb. Kan ik hier nog iets aan doen door haar dit te laten weten en de vorige factuur te laten herzien of is dit vergeefse moeite net als al de rest ?

trieste vader
Topic Starter

#10 , 14 sep 2015 11:56

Nog even een vraagje. Ik heb vrijdag de school van men dochter gebeld en die gingen elke week een apart mapje maken met papieren die men dochter krijgt in die week en men ex aan mij kan bezorgen. Nu heeft men ex laten weten dat ze het vonnis aan de school gaat bezorgen (heb ik haar gevraagd op zaterdagochtend aangezien zij het al heeft) en de school gaat vragen om dat mapje niet te doen, school is dat niet verplicht en staat ook niks in het vonnis of het wel of niet moet. En ze gaat de school vragen om mij NIET aanwezig te laten zijn bij oudercontacten enzo. Vind ik dus al getouwtrek met de school in het midden. Kan zij dit allemaal maar doen ? Ik heb toch recht op info over men dochter. Ja gangbaar is dat ze elke 3 maand iets laat weten, maar als ik de school dit heb gevraagd, kan zij dat dan zo maar teniet doen?

En ze vind dat er te weinig details in het vonnis staan, zoals geen rekening nummer alimentatie, hoeveel en wanneer ze informatie van onze dochter aan mij moet geven, of ze kledij moet meegeven met onze dochter of niet en noem maar op. Ik heb het vonnis nog steeds niet, maar zal dat waarschijnlijk ook vinden dan. Is daar nog iets aan te doen?

Franciscus

#11 , 14 sep 2015 23:19

trieste vader
Topic Starter

#12 , 15 sep 2015 00:03

Bedankt Franciscus. Dus eigenlijk mag/kan mijn ex niet vragen aan de school om mij geen info door te geven nadat ik er al achter gevraagd heb om mij op de hoogte te houden. En is mijn ex eigenlijk toch verplicht om het mapje dat de school meegeeft + schoolagenda van men dochter te laten inkijken en/of mee te geven?

En bedoelt u dus dat ik in beroep moet gaan ? Ja toch of begrijp ik dat verkeerd ?

trieste vader
Topic Starter

#13 , 15 sep 2015 00:34

Dus eigenlijk als ik het goed begrijp, mag/moet de school mij over bijna alles informeren zoals ze mijn ex informeren. Zolang de school mijn adres niet heeft is mijn ex quasi verplicht mij men dochter haar agenda en papieren te laten inzien, alsook het mapje dat de school voor mij maakt door te spelen. Mijn ex mag ook NIET vragen aan de school om informatie van mij te onthouden. En waarschijnlijk is het het beste dat ik met men ex op papier zet hoe de school zulke dingen moet doorgeven aan mij en we dat beiden ondertekenen en aan de school bezorgen of gewoon beide eens naar de schooldirectie stappen om afspraken te maken hoe en wat ?

moeder1

#14 , 15 sep 2015 11:19

Bij ons heel eenvoudig, alles gebeurt per mail gezien papa alles achterhoudt of in de vuilbak dumpt zoals facturen, medische onderzoeken...Rapporten zijn in tweevoud echter laatste niet gekregen, smeet papa in de vuilbak, ik kreeg een nieuw rapport per mail. Problemen, bezorgdheden, info brieven....komt nu allemaal per mail. Op mijn verzoek, gericht aan beide ouders. Gewoon vriendelijk informeren kan al een oplossing bieden.

trieste vader
Topic Starter

#15 , 15 sep 2015 13:51

Persoonlijke spullen die komen in orde. Zaterdag 8 dagen gaat ze alles klaarzetten.
Documenten en alles van school van onze dochter komen ook in orde.

Dit beiden nadat ex mij heeft opgebeld en deftig gepraat.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”