Wat zonder huwelijkscontract?

onwetendheid01
Topic Starter

Wat zonder huwelijkscontract?

#1 , 08 sep 2015 16:59

Beste,

Mijn vrouw en ik zijn getrouwd zonder huwelijkscontract. Bij de aankoop van ons huis merken wij toch dat er een aanzienlijk verschil is in de financiële inbreng. Is er één of andere manier om dit toch vast te leggen zodat er bij een eventuele scheiding de verdeling verloopt volgens de oorspronkelijke financiële status?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 sep 2015 17:15

Verklaar u nader over die financiële inbreng.
Dit kan alleen een gevolg zijn van het feit dat iemand een bepaalde som bezat voor jullie getrouwd zijn. Pas als je dat zeer goed kan bewijzen , kan je bepaalde gelden opeisen voor de verdeling. Alle gelden die jullie bekomen hebben vanaf dat jullie getrouwd zijn , zijn van beiden. Ook al heeft de één een groter loon dan de ander : alles is van beiden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

onwetendheid01
Topic Starter

#3 , 08 sep 2015 18:58

Het gaat inderdaad over geld afkomstig van een bouwgrond die verkocht is en verdeeld is onder het gezin. Dit gebeurde voor het huwelijk.

Reclame

wanton

#4 , 09 sep 2015 00:53

Indien u kan bewijzen dat dat geld inderdaad van u alleen was, kan u bij echtscheiding dat bedrag bij vooruitmaaking opnemen voor de verdeling.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”