Wettelijk samenwonen - stalking

Henry123
Topic Starter

Wettelijk samenwonen - stalking

#1 , 08 sep 2015 14:41

Een koppel woont al heel wat jaren feitelijk samen. Ze hebben samen een huis en 2 kinderen. Vervolgens beslissen ze om Wettelijk samenwonend te gaan. Na een tijd komen er problemen, koopt 1 van de twee een appartement, verhuist en verzet ook zijn domicilie naar daar (zonder het contract wettelijk samenwonend op te zeggen). De andere partner heeft nu een nieuwe relatie en de ex begint te stalken, dreigen, onverwacht het huis binnen te vallen. Welke rechten heeft de ex momenteel naar het huis toe (toegang etc), nog voor het contract wettelijk samenwonend opgezegd is? Dit om de nu negatieve, angstige levenssfeer van de vroegere partner (wat momenteel serieus verstoord wordt) te verbeteren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 sep 2015 17:12

Degene die nog op het oorspronkelijke adres woont, moet zo vlug mogelijk de wettelijk samenwoonst annuleren op het gemeentehuis. Vermits de andere z'n domicilie heeft verzet, heeft die geen toegang meer tot de betreffende woning. Er zal wel een regeling moeten komen voor de verdere gang van zaken : het huis bvb. Ook over de zorg van de kinderen, onderhoudsgeld en derg. moet een overeenkomst uitgewerkt worden. Wend u tot een advocaat of notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Henry123
Topic Starter

#3 , 08 sep 2015 17:33

Dankuwel voor de feedback. Heeft het aangeven van stalking ook nut? Het is nu al een maand dat er allerhande mails binnen komen (verschillende per dag).

Reclame

wanton

#4 , 09 sep 2015 00:52

U kan klacht indienen bij de politie. Maar eerst : samenwoning annuleren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”