ex eist geld terug 'leningen'

mijnnaamgenoot
Topic Starter

ex eist geld terug 'leningen'

#1 , 27 aug 2015 11:46

Beste,

Vandaag kreeg ik een brief van advocaat x waarin mij word meegedeeld dat hij door mijn ex geraadpleegd is ivm dat zij mij een lening toestand van 1800 en een van 1000euro nu heb in tien dagen de tijd om dit te betalen aangezien zé mij in gebreken stelt. Om even de situatie te schetsen: Toen wij nog samenwoonden beheerde zij alle rekeningen en zorgde ervoor dat alles betaald werd,nu blijkt dat ze mijn persoonsbelastingen (1800) indertijd van haar eigen rekening ipv de gemeenschappelijke betaald heeft. Waardoor ze nu zegt dat dat een lening was....er is nooit iets van op papier gezet fzo,dit jaar betaalde ik haar 1000euro cash om rekeningen en dergelijke mee te betalen onder voorbehoud dat ze me terugbetaalde,zij stortte enige tijd later netjes 1000euro op mijn rekening....ondertussen betaalde ik elke maand netjes 600euro op de gezamenlijke rekening. Nu eist ze ook deze 1000 euro terug onder het mom van het was een lening,ook nu staat er weer niks op papier of op de overschrijving,toen ze later enkele problemen kreeg is van mijn kant wel sms verkeer geweest waarin ik sms'te in de zin van ik betaal je die 1000 euro wel terug.....zodat ze ff Financiële adem kreeg....nu zou deze sms een schuldbekening zijn van een lening waardoor ik haar zou moeten betalen? Kan dit allemaal zo maar? Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 09 sep 2015 15:34

Wie betaling eist moet het bestaan van een verplichting tot betaling bewijzen. Heel simpel, kan ze niet. Ze kan u in gebreke stellen zoveel ze wil, daarom zal ze het geld niet krijgen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”