Alimentatie berekening

trieste vader
Topic Starter

Alimentatie berekening

#1 , 15 aug 2015 08:02

Weet er iemand wat tegenwoordig de gangbare berekening is om de alimentatie te berekenen die ik eventueel zou gaan moeten betalen.
Situatie dochter zal waarschijnlijk starten met 2/12 bij mij opbouwend naar 50/50 (hoop ik). Ik verdien +- 13500 euro netto per jaar men ex +- 15000 netto per jaar. Hoofdverblijf van onze dochter + volledige kindergeld (+-1150 euro) naar men ex op moment van 2/12. Op moment van 50/50 wil ik de helft van het kindergeld of zij mag dat blijven houden. Als ik dit laatste uitreken kom ik er zelfs op dat zij aan mij zou moeten betalen ? Dat gaat een rechter toch nooit uitspreken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 17 aug 2015 14:59

Er wordt gekeken naar de leeftijd van kinderen, inkomen van ouders, en hoeveel de last is van huur en/of hypotheek.
Bij verblijfsco-ouderschap wordt het kindergeld meestal op een kindrekening gestort om bv. schoolfacturen, dokterskosten te betalen enz...

trieste vader
Topic Starter

#3 , 17 aug 2015 16:43

Heb deze morgend voorlopige regeling gekregen. 150 alimentatie en elke zaterdag van 8.30 tot 18.30 men dochter wel zelf halen en brengen.

Reclame

Anne-B

#4 , 17 aug 2015 19:08

Wij verdienen samen 3000 euro, alimentatie 300 euro per kind x 2. Volgens advocaat X een normale bijdrage.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”