Hallo,
Ik zit met een vervelende kwestie en hoop dat iemand hier mij kan verder helpen...
Ik heb enkele weken geleden de relatie met mijn ex stopgezet. Wij woonden samen in een huurappartement en zijn overeengekomen dat hij daar alleen zou blijven wonen. Intussen ben ik al verhuisd, staat mijn domicilie daar niet meer en heeft hij de sleutels ook al terug. Het huurcontract moest nog op zijn naam komen te staan en moet dus ook opnieuw geregistreerd worden; wat dus ook weer kosten betekent... Het zou gaan om 350€ (ereloon vastgoedmakelaar, opnieuw laten registreren,...). Nu wil ik principieel niet betalen, zelfs de helft niet, omdat hij gewoonweg een enorme rotzak is... Maar nu vraag ik mij af hoe het wettelijk gesteld staat? Ik vermoed dat het voor die vastgoedmakelaar niet uitmaakt van wie het geld komt, maar ik zou graag weten of ik kan weigeren ook maar iets te betalen en dat het contract toch in orde komt? Het contract moet ook nog wel ondertekent worden door mijn ex en ik heb schrik dat hij gewoon gaat weigeren om te tekenen, tenzij ik al de helft van het geld overschrijf naar hem bijvoorbeeld. Dit wil ik absoluut vermijden en zou dus graag weten wat mijn rechten hier in zijn en of ik een poot heb om op te staan? Ik vermoed ook dat het nieuwe huurcontract, dat enkel op zijn naam staat, pas geregistreerd zal worden als de vastgoedmakelaar het geld heeft ontvangen en ik wil uiteraard zo snel mogelijk van dat huurcontract af...
Alvast bedankt!