na samen te zijn van 2011 en wettelijk samen te gaan wonen van 2013 hebben wij besloten een punt te zetten achter onze relatie.
we hebben geen kinderen
verder ben ik ook altijd zo goed geweest om ons belastingsgeld gedeeld door 2 te doen, omdat onze brief nu ook gezamelijk is:
-ik doe pensioensparen, kan km's van't werk inbrengen en het appartement waardoor ik terugtrek..
zei gaat werken en heeft een half jaar aan pensioensparen gedaan en is nu gestopt..
de storting is ook altijd op mijn rekening
ik laat mijn brief invullen bij onze verzekering.. maar die moete dan maar eens uitrekenen was het voor haar alleen zou zijn indien mogelijk?
omdat zei nu zegt dat ze recht heeft op den helft wat ik betwist
wat heb ik ;
-een appartement op mijn naam vlak voor we wettelijk samenwoonden en dat ik alleen afbetaal
-auto op mijn naam die ik al had aangekocht in 2010 (weinig tot geen waarde)
-facturen van elektroniche apparaten. die ik uiteindelijk allemaal zelf heb gekocht zoals :: tv, wasmachine, droogkast,stoomgenerator(strijkijzer

helft slaapkamer
wat heb ik zonderfacturen;
-airco lostaand model
waarde zal niet veel zijn +-5joud
-combi oven
waarde zal niet veel zijn +-10joud en van mijn ouders gekregen (mss dat zei nog een facuur hebben)
-fototoestel en toebehoren
waarde zal rond de €400 zijn, 2joud
de living: grotendeels ikea en niet zoduur maar kben de facturen kwijt..
wat heeft zei ::
eetkamer
auto
helft slaapkamer
het grote probleem ligt bij haar auto die wel betaald is met mijn bankkaart vorig jaar voor een bedrag van 3800. factuur staat raar genoeg wel op haar naam... de auto zou ze terugbetalen met 200 per maand.
nu is dat al eens een paar maand uitgesteld zodat zei kon sparen voor een reisje samen dit jaar;
nu zou ze mij nog €2600 daar van terug moeten maar!
het probleem is dat wij dit toen onderling hebben geregeld en zei geen papier van schuldoverdracht of iets dergelijk zal willen ondertekenen.(al gepolst)
we wonen momenteel nog samen maar de kans is groot dat ze elders gaat wonen en ze zei dat ze me nog maandelijks zou betalen maar dat moet ik op haar woord geloven..
nu de vragen waar heeft zei recht op?
kan ik dat geld van die auto nog terug recuperen? (zonder zelf meer uit te geven)
mijn exuses voor de eventuele onduidelijkheid
moeste jullie nog extra info nodig hebben hoor ik wel
dank u