Beste forumleden, ik zoek antwoord op volgende kwestie:
'Reeds vijf maanden ongeveer ben ik weg van een ex-vriendin met wie ik een woonst deelde. In die woonst gingen we eerder over tot de aankoop van meubelen voor gezamenlijk gebruik ten bedrage van 5000 euro, waarvan ik minstens de helft bijdroeg. De meubelen lieten we echter op haar naam registreren. Tijdens ons uiteengaan bespraken we de financiële kant van de zaak. Zij behield de meubelen en ging er mee akkoord dat ik mijn deel, dus 2500 euro, van haar zou terugkrijgen, doch op dat moment kon ze dat niet betalen. Zij was in afwachting van de ontvangst van een aanzienlijke som ten gevolge van een erfenis en beloofde mij dat ze zou terugbetalen van zodra ze daartoe in staat was.
Zij ging er mee akkoord om een zelfgeschreven schuldbekentenis te ondertekenen voorafgegaan door 'gelezen en goedgekeurd' waarin zij toezegde tot betaling aan mij (mijn naam staat vermeld op het document) over te gaan, in ruil voor behoud van meubels, van zodra dat mogelijk was. Intussen weet ik met zekerheid dat zij over het benodigde geld beschikt om mij te vergoeden maar heeft zij zich bedacht en schermt zij met het 'bewijs' dat de meubels van haar zijn (vermits ze op haar naam staan geregistreerd) en zij mij "dus" niets verschuldigd is.
Weet er aub iemand te antwoorden of ik die schuldbekentenis kan afdwingen en zo ja, op welke manier moet ik tewerk gaan om mijn geld terug te krijgen? Bij voorbaat dank voor elk antwoord!'
Olli