Hoi,
Even een situatieschets. Mijn vriend en ik zijn nu bijna 3 jaar samen, zijn ouders zijn niet blij met de relatie omdat ik hun zoon zou "pluimen"... Mijn vriend heeft idd een eigen zaak die heel wat waard is en hij verdient ook goed zijn boterham, maar ik heb ook mijn eigen huis (inclusief lening natuurlijk) en ik heb ook een vaste goed betaalde job. Het "pluimen" raakt dus kant noch wal, maar toch heeft dit lastige consequenties. Ik mag niet bij hen thuis komen en ze laten geen kans ongebruikt om te "stoken" in onze relatie. Tot nu toe is dit niet gelukt, maar ik heb wel een ander probleem.
Mijn vriend heeft een nogal gevaarlijke hobby (en beroep trouwens ook) en ik ben bang dat wanneer hij een ongeval krijgt, zijn ouders mij niet gaan toelaten in het ziekenhuis. Ik zou dus graag een oplossing vinden voor dit probleem. Het gaat mij totaal niet om zijn eigendommen, ik wil er ook geen aanspraak op maken, maar ik wil wel problemen bij een ongeval bijvoorbeeld wel uitsluiten. Kan dit? Indien ja, hoe?
Mijn vriend relativeert en wil alles op mijn naam zetten (op dit moment gaat alles naar zijn ouders als er met hem iets gebeurt), maar dat wil ik dan weer niet omdat ik een betere verstandhouding niet uitsluit in de toekomst...
Bedankt voor jullie tips!
Nath