Hulp gevraagd voor moeilijke thuissituatie

Davy1976
Topic Starter

Hulp gevraagd voor moeilijke thuissituatie

#1 , 19 mei 2015 14:27

Mijn vriendin woont momenteel bij haar ex voor hun twee kinderen. Ze zijn nooit gehuwd geweest en leven gescheiden in de woning.
Nu heeft gisterenavond de ex voor de derde maal geprobeerd mijn vriendin tot seksuele handelingen aan te zetten terwijl zij duidelijk maakt dit niet te willen.
Wat is de beste weg om hier tegen op te treden? Is een klacht bij de politie genoeg? Nemen ze je daar serieus met zulke dingen? Want ze heeft al een keertje het antwoord gekregen van een kennis die bij de politie werkt dat dat toch normaal is omdat ze onder hetzelfde dak wonen.
Wij zijn momenteel wel op zoek naar een nieuwe woonst waar we kunnen gaan samenwonen maar we willen weten hoe we het beste dit kunnen aanpakken zodat ze met rust gelaten wordt gedurende de tijd tot we iets geschikt gevonden hebben en vermits bij mij intrekken geen optie is wegens te weinig slaapkamers voor de kinderen dan hebben we dus geen keuze momenteel.

Graag enig advies of raad van mensen die dit ook al meegemaakt hebben.

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2015 14:32

Want ze heeft al een keertje het antwoord gekregen van een kennis die bij de politie werkt dat dat toch normaal is omdat ze onder hetzelfde dak wonen.
Dat is nonsens. Zou betekenen dat iedereen die onder hetzelfde dak alle medebewoners mag bespringen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Davy1976
Topic Starter

#3 , 19 mei 2015 18:40

Dat het nonsens is weten wij ook(als de insinuatie is dat ik het antwoord verdraai is het een jammerlijke opmerking. Een kennis is trouwens iemand die ik en mijn vriendin kennen via de ex!), vertrouwen raakt wel zoek op deze manier bij wettelijke instanties.
Daarom dat ik net vraag wat we best ermee moeten doen!

Reclame

Davy1976
Topic Starter

#4 , 19 mei 2015 22:18

Bedankt Inazuma,

we gaan morgen samen naar de politie, de betrokken agent kennen we met naam en zullen dit dan vermelden in de klacht.
Betreffende bewijslast is er niet moeilijk aan te raken met de smartphone inderdaad, gewoon het voorval oprakelen in een gesprek terwijl het opgenomen wordt is voldoende veronderstel ik? Daarin zal de ex het verhaal bevestigen zonder het vermoeden dat het opgenomen wordt.
Het samenwonen hier was al opgekomen bij ons maar we hebben schrik dat de ex de kinderen kan laten weghalen omdat we dan tijdelijk zéér krap wonen met 2 slaapkamers en drie kinderen en twee volwassenen.
Als we zeker kunnen zijn dat hij daar niets tegen kan beginnen doen we dat meteen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2015 22:33

Vraag eerst een dat u met de dienst SLAchtofferZOrg kan praten.
Is zo wie zo intra familiaal geweld
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Naam van agent( is iemand die niet bevoegd is voor strafwet) of van inspecteur ( wel bevoegd voor strafwet) dient niet in aanvankelijk PV vermeld te worden want heeft geen uitstaans met de zaak.
Is wel indien dat gezegd wordt een afzonderlijke aangifte,via dienst interne zaken , korpschef of comité P.

Er kunnen zelfs in kortgeding maatregelen worden opgelegd zodat de man - ook al is het zijn huis- de toegang wordt ontzegt en er een contactverbod komt is de (familie) rechtbank ( gehuwd of wettig samenwonenden) ander de voorzitter RB eerste aanleg of een onderzoeksrechter die dat kunnen. De woning wordt dan toevertrouwt aan de vrouw - de persoon die voor de kinderen zorgt - hier vermoedelijk de vrouw
Mocht SLAZO zoiets niet zeggen .... dan kan u dat aanhalen

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”