Huwelijk met een vreemdeling

Loubna25
Topic Starter

Huwelijk met een vreemdeling

#1 , 18 mei 2015 13:22

Hallo,

Ik ben van Nederlandse komaf en heb een relatie momenteel van bijna 2 jaar met een jongen uit Belgie. Deze jongen was voorheen getrouwd geweest en is gescheiden. Daarna heeft zijn ex melding gedaan van schijnhuwelijk waardoor zijn belgische vergunning is ingetrokken. Nu willen wij trouwen maar heb gehoord dat de huwelijk zal worden afgewezen :( en dat het niet mogelijk zal zijn om te trouwen :shock: .

Nu wil ik graag weten wat ik moet doen. Hopelijk kan ik meer advies en raad krijgen.

Alvast bedankt.

gr,

Loubna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 18 mei 2015 14:13

Die jongen zal dan wel geen echte Belg zijn.
Belgen hebben immers geen "vergunning".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Loubna25
Topic Starter

#3 , 18 mei 2015 14:15

nee de jongen is ook geen belg, maar van marokkaanse komaf

Reclame

roharro

#4 , 18 mei 2015 14:18

Hij zal gaan herkansen in Nederland...
NL wetgeving is dan van toepassing.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Loubna25
Topic Starter

#5 , 18 mei 2015 14:38

dus ik zal moeten trouwen via NL en dan de aanvraag indienen?

LeenW

#6 , 18 mei 2015 15:13

Naast het juridische mss ook nog de vraag stellen dat u - net als zijn ex - niet enkel wordt verleid zodat hij in Belgie kan blijven.

Loubna25
Topic Starter

#7 , 18 mei 2015 15:45

Nee, dat is gelukkig niet het geval. Ik ken het hele verhaal van beide kanten en weet dat hij niet voor de papieren gaat maar we willen samen zijn. Daar ben ik 100% zeker van.

Xenophon

#8 , 19 mei 2015 10:11

Indien u de NL nationaliteit heeft dan kan u pogen in Nl te huwen maar dan zal een gelijkaardig onderzoek gevoerd worden.

Cfr hier: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ander.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Procedure is ongeveer analoog en zal niet eenvoudig zijn* maar let wel: indien uw vriend momenteel niet legaal in BE (en Nl) verblijft dan zal men weigeren en eisen dat hij op zijn minst eerst naar Marokko gaat om van daaruit een aanvraag in te dienen. Zoals hierboven gezegd, let toch op en hou in het achterhoofd dat liefde blind maakt.

*Indien de klacht van de ex over een schijnhuwelijk na onderzoek effectief weerhouden werd in België dan zal dit element begrijpelijkerwijs zwaar doorwegen in het onderzoek dat in Nl zal gevoerd worden, ik denk dat de informatie wordt uitgewisseld.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”