Terugkomen op mondelinge afspraak?

Manefeen
Topic Starter

Terugkomen op mondelinge afspraak?

#1 , 14 mei 2015 11:07

Beste,

Vorig jaar maakten ik en mijn vriend gezamenlijk een einde aan onze relatie. We waren 4 jaar samen.
Ik woonde zo goed als bij hem in, niet wettelijk samenwonend.
Omdat de breuk in goede verstandhouding gebeurde, spraken we het volgende mondeling af:
Hij kreeg de inboedel die ik had betaald (ongeveer ter waarde van 250 euro), als hij mijn GSM-kost van de laatste maand zou betalen, van ongeveer 30 euro (ik had nog een abonnement onder zijn naam).

Nu echter, een jaar later, zijn de zaken volledig gekeerd.
Mijn ex-partner begon een groot offensief om mij terug te winnen. Waaronder te verstaan valt: rozen opsturen, kaartjes en brieven waarin hij zijn liefde verklaarde. Telkens we afspraken (uit mijn standpunt volledig als vrienden) probeerde hij mij te kussen. Door al zijn lieve gestes en gebaren werd ik weer tot over mijn oren verliefd.
Toen ik hem dit vertelde, zei hij mij dat hij mij nooit terug wou en dat hij mij eens goed wou terugpakken. (In zijn ogen heb ik namelijk de relatie verbroken.) Enkele weken later had hij dan ook een nieuwe relatie en zijn nieuwe vriendin woont inmiddels bij hem in. Ik ben toen volledig ingestort en werd zwaar depressief.

Na vijf maanden ben ik nu eindelijk uit het diepe dal aan het klimmen. Ik heb professionele hulp moeten zoeken voor het trauma dat hij me heeft aangedaan. Het onmetelijke verdriet maakt stilaan plaats voor woede. Ik ben nu ongelofelijk kwaad op mezelf dat ik mijn inboedel aan hem heb geschonken, terwijl ik nu zelf opnieuw meubels moet kopen.
Ik zou dan ook graag op onze mondelinge afspraak terugkomen op grond van het bedrog dat hij me na de afspraak heeft aangedaan.

Is dit wettelijk mogelijk?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 mei 2015 13:05

Heeft hij die gsm-factuur betaald? Dat was de oorspronkelijke deal, juist?

Wat uw ex gedaan heeft was uiteraard niet netjes en getuigt -imo- van een nogal infantiele ingesteldheid. Wees blij dat u daaraan ontsnapt bent en laat u niet meeslepen in negativiteit. Juridisch zal u m.i. weinig of niets kunnen doen. Ten eerste was u indertijd akkoord (meubels voor gsm-factuur), ten tweede staat er indien ik goed begrijp niets op papier (bewijzen) en ten derde zal hierover een zaak opstarten u een veelvoud kosten van die 250 EUR, met een op zijn zachtst gezegd zeer onzekere uitkomst.

't leven is te kort...move on.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”