hulp gevraagd

ronnydecorte
Topic Starter

hulp gevraagd

#1 , 05 mei 2015 09:20

Ik woon sedert juli 2014 in Frankrijk ,Lot et Garonne,Anthé met mijn gezin. Wij hebben een dochtertje van 5 jaar en er wonen 2 kinderen uit een vorig huwelijk van mijn echtgenote bij ons. We hadden plannen een b&b te starten en hebben een woning gekocht met een derde persoon als investeerder. Die heeft zich teruggetrokken waardoor de b&b niet doorgaat . Wij hebben reeds vele sollicitaties gedaan voor werk maar er is hier gewoon geen werk en al zeker niet voor onze diploma's. De woning staat te koop in Frankrijk inmiddels. Mijn echtgenote wil echter niet terugkeren naar Belgie. Zij wordt door haar ex man voor de rechtbank gedaagd wegens kidnapping van zijn kinderen. Onze spaarpot is bijna leeg. Ik zou graag terugkeren naar Belgie, waar ik direct terug aan het werk kan. Ik kan hier in Frankrijk voor ons gezin geen zekerheid meer bieden en als we zonder werk blijven van geen financiele uitkering genieten omdat ik in Belgie steeds als zelfstandige heb gewerkt. Wat zijn mijn rechten? Kan ik ons dochtertje zomaar terug meenemen naar Frankrijk. Moet mijn echtgenote hier een akkoord voor geven? Ik wil vooral mijn gezin in bescherming nemen en ervoor kunnen zorgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 30 jul 2015 09:25

Misschien rustig uitleggen aan je vrouw dat ze haar proces niet zal kunnen ontlopen. As ze dus in Frankrijk blijft enkel om die reden. Dat heeft geen zin. Keer samen terug met alle kinderen. Want als u enkel terugkeert met jullie gezamelijke dochter kan u weer veroordeeld worden voor "kidnapping". Niet doen dus.

Laatst omhoog gehaald door ronnydecorte op 30 jul 2015 09:25.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”