Attest geen huwelijksbeletsel

Bluemoon76
Topic Starter

Attest geen huwelijksbeletsel

#1 , 04 mei 2015 23:32

Ik ben verloofd met een Egyptenaar, we kennen elkaar al ruim 3 jaar waarvan we de laatste 2 jaar een relatie hebben.
Omdat ik een erg lange scheiding heb gehad , het maar bleef duren eer die EOT in orde kwam ben ik uiteindelijk begin dit jaar officieel gescheiden.
In die tussen tijd ben ik inmiddels al 5 keer afgereisd naar Cairo, mijn dochter van 6 heeft ook al meegeweest .
Eindelijk dachten we nu is het aan ons , nu kunnen wij trouwen.

In een bezoek aan de ambassade te Cairo hebben we beiden een interview gehad voor de aanvraag "attest geen huwelijkbeletsel"
Dat leek goed te gaan, we hadden beiden een goed gevoel achteraf. Na een paar uur kregen we telefoon dat de consulaat beslist had om het attest niet af te leveren dat
hij bijkomend advies wilde bij mijn gemeente. De dame zei erbij dat ik het niet als negatief mocht ervaren , dat dit de normale gang was, dat het attest bijna nooit onmiddellijk wordt gegeven.
Uiteraard waren we beiden aangeslagen en heb ik nadien de ambassade nog een mail verzonden vragend om wat uitleg omdat tijdens ons telefoongesprek ik toch aangedaan was van emotie en ik moeite had om het gesprek te herhalen.

Hier het antwoord:

Uw aanvraag tot aflevering van een attest geen huwelijksbeletsel werd voor advies overgemaakt aan de Procureur des Konings te Gent. Alvorens zijn advies te formuleren, zal hij uw gemeente wellicht verzoeken een bijkomend interview af te nemen. Uit het feit dat uw gemeente hiervan nog niet op de hoogte is, blijkt dat zij nog geen verzoek van de Procureur hebben ontvangen.

Wat zou ik nu het beste doen ?
Zoek ik nu alvast een advocaat die hier omtrent goed van op de hoogte is ? Kwestie van mij voor te bereiden op een negatief antwoord .

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding