Hulp en raad gevraagd .

shanake
Topic Starter

Hulp en raad gevraagd .

#1 , 01 mei 2015 16:06

Hallo,

Ik huur en woon samen met mijn zoon op een appartement. Nu in januari is zijn vriendin hier komen wonen, omdat zij op straat was gezet door haar broer en nergens heen kon.
Door dat zij de vriendin van mijn zoon is, had ik medelijden en heb toestemming gegeven om hier te komen wonen. Ging goed tot de wijkagent hier is geweest en haar domicilie werd veranderd naar dit adres. Sindsdien is zij met de wind gedraaid en terroriseert hier de boel. Blijkbaar wil zij mij hier nu buiten pesten en doet dan ook alles om het bloed van onder mijn nagels te halen.Zij is ook borderliner blijkt nu en is enorm agressief.Minste dat je zegt gaat ze in de aanval en kan ver gaan, ook naar men zoon toe.
Deze situatie is dus al maanden bezig en dit gaat echt niet meer en is niet houdbaar. Mijn vraag is kan ik haar terug buiten zetten ? zo ja hoe kan ik dat op de snelst mogelijke manier?

Bedankt al.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mei 2015 17:27

Zij berblijft daar zonder recht noch titel want geen huurder.
Procedure opstarten bij vrederechter. Hij zal haar bevelen het huis te verlaten binnen x weken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

shanake
Topic Starter

#3 , 08 mei 2015 17:45

Procedure van de vrederechter zal ook niet meer hoeven.Zij is vandaag uit zichzelf vertrokkenen haar spullen meegenomen.Enkel wil ze haar sleutels niet afgeven en is ook nog van plan hier in de weekends te komen
voor mijn zoon. Ik wil dat ze haar sleutels nu ook afgeeft , omdat ik vind dat ze hier nu ook niet meer te pas en te onpas moet komen.Kan ik hier iets aan doen?

Reclame

Joeri_J

#4 , 08 mei 2015 17:49

Best ervoor zorgen dat ze ook uitgeschreven is,
en niet ineens op een weekend beslist opnieuw te blijven...

Voor de sleutels kan je best 1 ding doen: sloten vervangen.
De oude bijhouden en toch aandringen om ze terug te geven... (mogelijks nog bruikbaar elders)

shanake
Topic Starter

#5 , 08 mei 2015 17:55

En kan ik haar zelf gewoon laten uitschrijven bij het gemeentehuis of moet ik dit eerst laten vaststellen door de wijkagent?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2015 23:51

Als de wijkinspecteur morgen werkt direct met deze contact nemen en vragen van te komen vaststellen dat ze er niet meer woont;
Dan start de procedure met een voorstel ambtelijke afschrijving ..wijk of kwartierinspecteur zal dan nog twee maal moeten komen kijken.
U hoeft niet te zeggen of te weten waar ze nu woont.
Anders dient wijkinspecteur daar eerst onderzoek te laten doen met wéééken vertraging in de procedure.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”