Graag hadden wij (Belgische man, Nepalese vrouw) in het huwelijksbootje gestapt.
Er zijn echter nogal wat onduidelijkheden na al ons opzoekingswerk. Graag hadden
wij enige duidelijkheid. Alvast hartelijk dank

Voor het ogenblik bevinden we ons allebei in Nepal, maar werken we binnen ons vrijwilligersproject op 2 verschillende plaatsen. Binnen 2 weken hebben we 8 dagen samen in de hoofdstad. We zouden die tijd willen gebruiken om de procedure op te starten/doorlopen.
Huwen in België of huwen in Nepal
- Wat is het veiligste? Huwelijk in België of in Nepal?
- Bij een huwelijk in Nepal moet men de procedure 2 maal doorlopen met het risico dat partners gescheiden worden voor minimum 6 maanden tijd. Klopt deze stelling?
- Bij een huwelijk in België in België is een visum type C verreist. Wat is het psychologisch interview waar iedereen het over heeft, maar dat ik nergens kan terugvinden? En hoe kunnen we onze relatie bewijzen?
- De belangrijkste vraag.... Hoe en waar zetten we de eerste stap om de procedure op gang te trekken? In België of Nepal?
- Kunnen we nu telefonisch/email al iets doen om het te bespoedigen? Ben al naar het consulaat geweest en die zeggen om geen zorgen te maken.
Ik weet dat er heel wat gegevens ontbreken in mijn vraag hierboven. Daarom... vraag aub wat jullie nodig hebben om tot een goed antwoord te komen. Ga proberen geregeld een oogje te werpen op deze post. Deze post is een in alle haast geschreven brainstorm op een moment dat er internet was

Nogmaals dank!