HELP! Wat zijn de nadelen van een 3e persoon op je adres?

Nickve21
Topic Starter

HELP! Wat zijn de nadelen van een 3e persoon op je adres?

#1 , 24 feb 2015 19:48

Hallo iedereen,

Ik woon momenteel samen met mijn opa, dus 2 personen op 1 adres.
Nu is er een vriend die zijn adres hier tijdelijk voor 1 jaar wil zetten terwijl hij bij zijn moeder woont omdat het adres daar niet mag staan.
Deze vriend is ook een zelfstandige en baat een eigen zaak uit. Hij beweert dat dit financieel gezien mij niet kan schaden.

Nu is mijn vraag echter, als ik hier een 3e persoon een heel jaar op mijn adres laat staan, heeft dit gevolgen voor mij?
Zoals, gaan mijn belastingen duurder worden en zo ja hoeveel?
Heeft dit invloed op mijn inkomen?
Mijn opa heeft elke middag maaltijden van de ocmw omdat hij gehandicapt is, zouden die maaltijden duurder worden?

Laat mij aub zoveel mogelijk weten over wat er gebeurt als er een 3e persoon hier 'zogezegt' woont...

Alvast bedankt,
Mvg

Nick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna

#2 , 24 feb 2015 19:53

1) Domiciliefraude
2) Als uw vriend schulden maakt, komt de deurwaarder jouw spullen ophalen. Alles wat in het huis staat dat van jou is, aanziet de deurwaarder als zijn spullen. Ik zou het dus NOOIT doen.

Edit: waarom mag zijn adres niet bij zijn moeder staan?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2015 00:16

Vermoedelijk wegens anders huur omhoog sociale woning of verlaging tegemoetkoming alleenstaande ... dus daar ook sociale fraude mocht het een van die redenen zijn.
Bij vaststellingen en de controles worden frequenter en meer mogelijkheden - zijn de gevolgen 'redelijk' zwaar.
Dus best niet doen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”