beeindiging samenlevingcontract & domiciliatie

pedrobelgo
Topic Starter

beeindiging samenlevingcontract & domiciliatie

#1 , 22 jan 2015 13:23

ik heb 5 jan 2015 het samenlevingscontract opgezegd met een buitenlander waardoor deze zijn verblijfsvergunning vervalt
op 13 jan 2015 is dit betekend door de deurwaarder tevens heb ik op het stadhuis gevraagd zijn domiciliatie van mijn adres te verwijderende politie heeft op 13 jan bevestigd dat hij niet meer aanwezig is op mijn adres ( geen goederen , kleren en co .. )
ik heb een document waarin hij indertijd verklaarde dat alle goederen op mijn apartement van mij zijn er komen nog steeds rekeningen en schulden op mijn adres op zijn naam aan ;
de politie heeft mij bevestigd dat het stadhuis op de hoogte gebracht is , maar dit tot 6 maanden kan duren vooraleer zijn domicilie definitief verwijderd is ( het is in werking .. )
kan ik deurwaarders en andere schuldeisers hierop wijzen ;
kunnen zij goederen op mijn adres aanslaan ?
de politie heeft mij aangeraden om de post te verwittigen dat hij er niet meer woont
kan ik dit soort problemen vermijden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 22 jan 2015 13:26

Maak een document dat u naast uw voordeur plakt en waarop u meldt dat de ambtelijke schrapping van de heer xxxx bezig is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2015 13:31

Post verwittigen dat post gericht aan die persoon teruggestuurd mag worden met de melding "woont niet meer op dit adres", lijkt me ook handig. Zal wel enkele eurootjes kosten, denk ik (post laten doorsturen koste 25€ of zoiets).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

duma

#4 , 22 jan 2015 13:56

Je kan toch ook gewoon de post die daar aankomt ZELF in de postbus steken met ZELF erop geschreven 'persoon woont niet op dit adres'.
Je hoeft daar helemaal niet voor te betalen.

Als je zelf naar het postkantoor gaat, hoef je er trouwens ook niet voor te betalen.
Hier kwam na een half jaar nog steeds post aan voor de ex van mijn man. Eerst gaven we dat dan mee via het koffertje van de kindjes, maar omdat ze duidelijk geen initiatief nam om die instanties op de hoogte te brengen, ben ik een keer naar de post geweest met een stapel reclame/brieven met de melding dat zij daar niet woont. Nooit niets voor moeten betalen en ook nooit geen post meer voor haar aangehad.

Gebruiker21

#5 , 22 jan 2015 15:30

Ah, voila, nog beter. Als ik er goed over nadenk zou het idd niet logisch zijn dat topic starter moet betalen voor post van iemand anders... Bij post laten doorsturen gaat het nog altijd om je eigen post natuurlijk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

pedrobelgo
Topic Starter

#6 , 22 jan 2015 15:33

ik wil gewoon weten of met het opstarten van "ambtelijke schrapping" van domiciliatie , dit de deurwaarders al tegenhoudt ;

duma

#7 , 22 jan 2015 15:48

Neen, want het domicilie staat nog daar. Vandaar dat document. En eventueel een telefoontje met een uitleg van de situatie naar het deuerwaarderskantoor; dat kan ook al helpen.

Gebruiker21

#8 , 22 jan 2015 16:00

ik wil gewoon weten of met het opstarten van "ambtelijke schrapping" van domiciliatie , dit de deurwaarders al tegenhoudt ;
Zoals duma zegt: als de deurwaarder langskomt op een moment dat je niet thuis bent, en hij weet niet dat de ambtelijke schrapping bezig is, zal dit hem niet tegenhouden en zou hij wel eens met een slotenmaker kunnen binnenkomen en de boel in beslag nemen. Vandaar dat dit document aan uw raam zo belangrijk is. Als je niet thuis bent, en de deurwaarder zit dit hangen, zal hij eerst checken of die ambtelijke schrapping inderdaad aan de gang is, en niet zomaar je huis binnenvallen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”