samenwonen+einde relatie

A.Mar
Topic Starter

samenwonen+einde relatie

#1 , 13 nov 2014 21:28

Ik ben samen met een vrouw en drie kinderen geen van deze kinderen is van mij onze relatie is zo goed als voorbij nu wil ik haar buitenzetten ik heb het al gevraagd en ze wil niet en zegt tegen mij dat ik dit niet kan doen.
zij is gaan informeren bij het vredegerecht over alles en ze hebben tegen haar gezegd dat ze recht heeft op 6 maanden voor ze moet vertrekken en ze kan ook weigeren dat er iemand bij in het appartement komt wonen.
dit appartement en contract staat volledig op mijn naam zij en haar kinderen hebben enkel hun adres daar staan.
wat kan ik doen om haar buiten te krijgen en moet ik effectief 6 maanden wachten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2014 21:50

Op wie zijn naam het contract staan of de woning is (eigenaar) doet er totaal niet toe.
Uw partner en kinderen wonen daar dus u kan ze NIET buitenzetten zou veel geld kosten en wel eens als een boemerang in uw gezicht terugkomen.
Als het wettelijk samenwonen is zal u voor een aantal zaken via familierechtbank moeten
Als het feitelijk samenwonen is is het de voorzitter eerste aanleg die bevoegd is.
Over het wonen (contract) zelf beslist de vrederechter maar gezien er kinderen bij betrokken zijn dus ook die twee andere rechtscolleges.

Kan dus zijn dat in het belang van de kinderen u de woning dient te verlaten ( als dringende maatregel). Dus ligt niet zo eenvoudig.

U kan altijd starten met een AS en gewone brief aan uw bijna ex-partner om het pand tegen datum x te verlaten ... indien geen akkoord dat u dan
via http://www.vredegerecht1stekantonantwer ... /huur2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; een einde wil maken aan het samenwonen.

Maar alles start met welke vorm van samenwonen.

duma

#3 , 14 nov 2014 07:47

Inderdaad, wat is jullie relatie?

Reclame

A.Mar
Topic Starter

#4 , 18 nov 2014 11:01

onze relatie is gewoon wij zijn na een poos bij elkaar gaan wonen zij is daarvoor verhuisd naar mij nu zou ik haar willen buiten zetten maar dat zal dus niet zo gemakkelijk gaan.
wat mag ik doen ik de vrouw en de kinderen wonen samen mag ik dan nog mensen laten wonen op dit adres tot hoever kan zij gaan om dit te weigeren?

duma

#5 , 18 nov 2014 11:40

Zijn jullie feitelijk of wettelijk samenwonend?

Ik ga er van uit feitelijk samenwonend. Stuur haar een AS (asap, want daar begint het bewijs pas dat u haar dit vraagt) waarin u haar vraagt om, zoals reeds ettelijke malen mondeling gemeld, tegen datum xx/xx/xxxx (wees redelijk, je weet ook dat een vrouw met drie kinderen niet op 2 weken iets kan vinden!) de woning te verlaten. Indien ze hier geen gehoor aan geeft, zal je verdere stappen moeten ondernemen.

Zij kan niet weigeren dat er iemand bij komt wonen (hoe bedolet u dit juist?), maar als de wijkagent die persoon komt inschrijven en uw ex doet open en zegt tegen de wijkagent dat die persoon daar niet woont, wordt die persoon uiteraard niet ingeschreven.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”