#3 , 02 okt 2014 11:59
Veel mogelijkheden heb je niet:
1. Je verkoopt de woning en jullie gaan daarna beiden jullie eigen weg.
2. Eén van beiden koopt de andere uit en behoudt de woning (en betaalt deze ook verder af).
3. Julie behouden beiden de woning en verhuren deze. Met de huurgelden kan je (een deel van) de lening afbetalen, maar deze kan je niet meer inbrengen in jullie personenbelasting. Ook als één jullie een nieuwe woning zou aankopen, kan je de lening daarvoor niet meer inbrengen, aangezien het niet de "enige woning" meer is. En een woning die je verhuurt, brengt uiteraard ook kosten met zich mee (bepaalde herstellingen, mogelijk kosten als gevolg van slechte huurders, etc...).
Veel meer opties heb je niet, denk ik. Als 2. voor geen van beiden financiëel haalbaar is, moet je 1 of 3 overwegen. Mogen we weten wat de klachten tegen jullie woning zijn die 1. moeilijk maken? Want optie 3 is ook niet evident, denk ik, zeker niet als jullie uit elkaar gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!