huur na vertrek

EmmySegers
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Denderleeuw

huur na vertrek

#1 , 22 aug 2007 09:11

Hallo,
Eerst en vooral wil ik laten weten dat dit een geweldig idee is om zo een forum te maken, want om direct een advocaat te raadplegen is het een beetje duur.
Mijn probleem:

Mijn ex-vriend en ik zijn in februari gaan samenwonen en vorige week ben ik verhuisd. Met de verdeling is het een beetje moeilijk geweest, maar dat trek ik mij iets minder aan. Omdat ik wou verhuizen had ik eens gezegd dat ik wel in de huur wou tussen komen voor een tijdje, en wanneer ik wou verhuizen heb ik een document moeten schrijven dat ik 300? zou betalen elke maand.
Nu doordat de verdeling zo slecht is gegaan en hij en zijn ouders zo moeilijk doen, wil ik dit niet meer betalen. Mijn adres is nog steeds niet veranderd en hij heeft reeds een ander slot gestoken waardoor ik dus niet meer binnen kan.
Nu was mijn vraag:
Als ik die 300? niet betaal, kan hij mij iets doen? Ik heb wel een document opgesteld, maar hij heeft een nieuw slot dus ik kan niet meer binnen en ik denk dat ik het recht heb om nog binnen te gaan wanneer ik huur betaal. Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en dat ik snel een antwoordje krijg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 aug 2007 09:51

Kan u WOORDELIJK meedelen wat u (ondertekend) in een document hebt moeten schrijven ?

EmmySegers
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Denderleeuw

#3 , 24 aug 2007 15:42

Kan u WOORDELIJK meedelen wat u (ondertekend) in een document hebt moeten schrijven ?
Ik ondergetekende Segers Emmy bevestig hierbij dat ik maandelijks tot en met februari 2008 de som van driehonderd euro - 300?- betaal aan De Wolf Steven voor de huur van het appartement gelegen te ( adres appartement). Dit bedrag is enkel voor de huur en niet voor de bijkomende kosten vb: water, electriciteit, verwarming.

Nu ben ik gisteren bij de politie geweest ( mijn ma kon daar iemand) die zei me dat ik niets meer moet betalen omdat hij het slot van de deur heeft veranderd en ik dus niet meer binnen kan. Ik moest ook zo snel mogelijk mijn adres veranderen en dat heb ik dan ook gedaan. Mijn ex-vriend kan nu alleen maar aangetekende brieven versturen en mij voor de vrederechter laten verschijnen.
Het was een jaarcontract, dus ik heb nog geluk als ik alles moet betalen. Maar de politie zei " wat had het een contract van 3 jaar geweest" ik kan dan 3 jaar geen nieuw appartement huren omdat ik nog steeds samen op het huurcontract sta. Ik denk dat dat ook niet echt logisch is?
Bedankt voor de reactie alvast!

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 26 aug 2007 10:08

?Het was een jaarcontract? houdt in dat u niet uit het oog mag verliezen : ?Art.3...? 6. In afwijking van ? 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar......Niettegenstaande enig andersluidend beding of andersluidende overeenkomst, wordt bij ontstentenis van een tijdig betekende OPZEGGING of indien de huurder het goed blijft bewonen zonder verzet van de verhuurder, zelfs in de veronderstelling dat een nieuwe huurovereenkomst wordt gesloten tussen dezelfde partijen, de huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van negen jaar...?(Woninghuurwet 20 februari 1991).

Indien de verhuurder geen ONMIDDELLIJKE be?indiging van de huur ten opzichte van u aanvaardt met wederzijdse toestemming dan kan u de vrederechter vragen bij verzoekschrift op tegenspraak ,overeenkomstig art.1344bis Gerechtelijk Wetboek,de huur te ontbinden ten opzichte van u,op grond van overmacht.Feitelijke scheiding kan inderdaad inhouden dat u door overmacht(vergelijk art.1148 Burgerlijk Wetboek) niet meer kan genieten van het u verhuurde goed.

Zie ook en http://www.Vredegerecht.be > Formulieren.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”