Schijnhuwelijk

Claudia_24
Topic Starter

Schijnhuwelijk

#1 , 17 jun 2014 11:12

Hallo

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik was 6jaar samen met mijn vriend (inmiddels ex). Hij is van Albanese afkomst en ikzelf ben Belg. Ongeveer 2 jaar geleden kwam hij af met een idee om zijn neef die in Albanië woont naar België te laten overkomen, dit ging enkel door een huwelijk met Belg. Dus hij kwam met een idee of ik dit wou doen, gewoon voor papieren. Hij had me van alles beloofd dat als ik dit zou doen, wij erna gingen trouwen voor echt, ik was zo verliefd dat ik hiermee heb ingestemd. Ik weet het, het is dom maar op dat moment heb ik er niet aan gedacht. Ze zeiden dat het makkelijker zou gaan als ik met zen neef in Albanië zou trouwen, veel minder papierwerk... Dus ben ik vorig jaar in januari afgereisd naar Albanië en daar met zen neef getrouwd, niet veel later zijn we allebei in België gekomen en hebben we de procedure "gezinshereniging" gestart zodat zijn neef hier in België kon blijven en werken. Alles ging goed en wel tot ze hier in België door onderzoek hebben beslist het huwelijk niet te erkennen. En zo begonnen de problemen... De instanties vonden dat ik een te weinig inkomen had en dus mocht zijn neef niet blijven. Mijn vriend en zijn neef hadden beslist de procedure stop te zetten en het op te geven, de procedure was ook al meer dan 1 jaar aan de gang en ze hadden geen geduld. Dus is zijn neef terug vertrokken naar Albanië met een papier waarop ik uitdrukkelijk zeg dat ik in de echt wil scheiden, hij zou de scheiding daar regelen. Nu 1 week later heeft mijn (ex) vriend mij verlaten. Nu heb ik door dat ik gewoon werd gebruikt om zijn neef in België te krijgen, ik voel mij zo dom en misbruikt. Kan ik hun nog aanklagen? Ik werd toch licht gedwongen dit huwelijk te doen, anders ging mijn vriend mijn huis in brand steken met mij en mijn familie erin, dus ik voelde me ook een beetje bedreigd. Hij zegt dat ik niks kan doen, dat ik alles vrijwillig heb gedaan, en er ook geen sprake meer is van een schijnhuwelijk aangezien België het huwelijk niet heeft erkend. Ik vind niet dat zij hier zomaar mee weg zouden moeten kunnen. Weet iemand of er iets is dat ik kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2014 17:48

U kan naar de politie gaan en uw verhaal doen met zo veel mogelijk bewijzen data- papieren - telefoonnummers enz.

Tope

#3 , 17 jun 2014 17:57

Neem - voordat je naar de politie stapt - voor begeleiding contact op met
Payoke vzw
Leguit 4
2000 Antwerpen
tel: +32 (0)3 201 16 90
fax: +32 (0)3 233 23 24
email: admin@payoke.be
website: http://www.payoke.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jun 2014 18:33

Goed idee ... deze kunnen meegaan en desnoods doet u de aangifte bij de cel schijnhuwelijken van de politie Antwerpen.

Claudia_24
Topic Starter

#5 , 21 jun 2014 16:33

Neem - voordat je naar de politie stapt - voor begeleiding contact op met
Payoke vzw
Leguit 4
2000 Antwerpen
tel: +32 (0)3 201 16 90
fax: +32 (0)3 233 23 24
email: admin@payoke.be
website: http://www.payoke.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Danku, heb contact opgenomen maar kunnen mij niet verder helpen. Moet zelf stappen ondernemen en naar de politie gaan.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”