huwelijk en erfrecht

fredje155
Topic Starter

huwelijk en erfrecht

#1 , 02 apr 2014 12:04

ik en mijn partner gaan na 10jaar samenwonen trouwen,samen hebben we 1gemeenschappelijk kind en ik heb nog 1 kind uit een vorig huwelijk ,hij woont bij zijn moeder.Nu gaan we samen (ik en mijn toekomstige)ons een nieuwe mobilhome aankopen, op naam van mijn partner,waarvoor we samen een lening aan gaan voor 50% van de aankoopprijs.Nu zouden we graag willen weten hoe het zou verlopen ivb de mobilhome indien ik kom te overlijden,heeft mijn kind uit mijn vorig huwelijk hier deels erfrecht of zo,graag zouden we dit willen uitsluiten daar mijn partner haar geld en verdere afbetalingen in besteed,graag meer info aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 apr 2014 12:49

Indien jullie huwen zonder huwelijkscontract en na het huwelijk de mobilhome aankopen dan is die voor de helft van u, eender op wiens naam die wordt gekocht.
Als u overlijdt komt de helft van die mobilhome in de erfenis en zullen uw beide kinderen 1/4 erven.

Echter zal uw echtgenote het vruchtgebruik krijgen van de mobilhome, levenslang. Dus in de praktijk zullen uw kinderen er niets aan overhouden aangezien de levensduur van een mobilhome beperkt is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”