wettelijk samenwonen in een zelfde huis als vrienden

scoon
Topic Starter

wettelijk samenwonen in een zelfde huis als vrienden

#1 , 31 mar 2014 21:48

Als ik met mijn vriendin en andere vrienden samen in een huis wil gaan wonen, is het dan mogelijk om wettelijk samen te wonen met mijn vriendin in dat huis? Ook als de andere vrienden net als wij hun domicilie hebben daar?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 01 apr 2014 15:24

Tuurlijk, je kan met je vriendin een verklaring tot wettelijke samenwoning ondertekenen bij de dienst bevolking en dat zijn jullie geregistreerd als wettelijk samenwonend koppel. De andere vrienden zijn dan enkel geregistreerd als gedomicilieerd op jullie adres.

wanton

#3 , 01 apr 2014 15:25

Zal moeilijk zijn. Wettelijk samenwonen kan men slechts met twee. Feitelijk samenwonen kan wel met meer mensen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

eylis

#4 , 01 apr 2014 15:35

wanton, dat is ook de vraag: kan je met 2 wettelijk samenwonen, terwijl er ook nog anderen "feitelijk" wonen op hetzelfde adres. ja dus.
zoals A en B wettelijk samenwonen en er ook nog eens een rits kinderen op dat adres gedomicilieerd zijn.

scoon
Topic Starter

#5 , 01 apr 2014 18:13

Ok, merci voor de informatie!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”