huis op 1 naam zetten

yeluru
Topic Starter

huis op 1 naam zetten

#1 , 13 feb 2014 20:07

wij zijn van plan om een woning te kopen, nu wil mijn man dat dit enkel op zijn naam staat
kan dat zomaar?
wij zijn gehuwd onder wettelijk stelsel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 feb 2014 20:17

Dat kan enkel inden hij het betaalt met geld dat hij al had van voor het huwelijk, ofwel met geld dat hij persoonlijk heeft geërfd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

yeluru
Topic Starter

#3 , 13 feb 2014 20:55

word betaald met het loon dat ie nu krijgt
ikzelf heb geen inkomen
is dat dan geen probleem?

Reclame

wanton

#4 , 14 feb 2014 15:50

Hete loon dat hij ontvangt , is gemeenschappelijk. Hij kan het dus niet alleen kopen. Er is ook geen enkele bank die een lening zal toestaan als jij niet mee tekent en verantwoordelijk bent. En jij mag niet tekenen als je geen mede-eigenaar bent. Hetgeen hij wil kan niet , niet juridisch noch financiëel noch fiscaal.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

j.demoor

#5 , 15 feb 2014 08:22

“Art.1405.Gemeenschappelijk zijn :1 de inkomsten uit de beroepsbezigheden...4. alle goederen waarvan niet bewezen is dat zij aan een der echtgenoten eigen zijn ingevolge enige wetsbepaling. Art.1418.Onverminderd het bepaalde in artikel 1417, is de toestemming van beide echtgenoten vereist om : 1. a) voor hypotheek vatbare goederen te verkrijgen, te vervreemden of met zakelijke rechten te bezwaren...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”