EOT getekend bij notaris, officieel samenwonen

nin
Topic Starter

EOT getekend bij notaris, officieel samenwonen

#1 , 09 feb 2014 21:35

Hoi,

Ik heb een tijd geleden mijn huwelijk beëindigd en de EOT werd ondertekend bij de notaris. Over een aantal maanden moeten mijn ex-man en ikzelf nog gaan ondertekenen op de rechtbank. Ik nam het appartement en de bijhorende hypotheek over.

Ik vroeg me af of ik ondertussen, om de kosten te delen + omdat ik mij wil indekken qua erfrecht ivm het appartement, officieel kan gaan samenwonen? Of zou dit nog problemen kunnen opleveren mbt het verdere verloop van de scheidingsprocedure?

Alvast bedankt!
Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#2 , 10 feb 2014 15:17

U kan dat pas als de echtscheiding overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand, dat is dus enige weken na het eindvonnis in de echtscheidingsprocedure. De griffier wordt meestal in het vonnis gemachtigd die overschrijving te doen. Op burgerlijke stand zullen ze uw verklaring wettelijk samenwonen dus gewoon weigeren.

zie ook: http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... amenwonen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”