radeloos :-(

bp3273
Topic Starter

radeloos :-(

#1 , 04 feb 2014 17:23

Heeft er iemand wijze raad en advies voor een stilaan radeloos medemens???
Vorig jaar in februari beslisten ik en mijn partner om uit mekaar te gaan.We waren niet getrouwd maar hadden wel samen een huis gekocht en een eigen zaak.Er werd bij de advocaat overeen gekomen dat mijn partner de zaak zou krijgen en dat ik het huis en de lening overnam na een afkoopsom aan mijn partner van 12500 euro.Mijn partner zou een nieuwe woning kopen en daar de zaak dan ook verder zetten alleen.Nu zijn we ondertussen een jaar en een depressie of 5 verder en mijn ex partner weigert gewoon te verhuizen,zelfs zijn adres verzetten wil hij niet,met als resultaat dat ik vanaf nu nog maar 450 euro ziekenuitkering krijg ipv 1000 euro :cry: :cry:
Nu is mijn vraag...kan ik mijn ex dwingen te verhuizen via rechterlijke weg want mijn ex dreigt er nu mee als ik hem dwing te verhuizen dat hij alsnog de woning kan laten verkopen,ondanks de gemaakte overeenkomst van 12500 euro????????????
Iemand raad aub????
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLlPPPPPPPP :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djinnie

#2 , 05 feb 2014 12:21

Heb je je afspraken ondertekend op papier staan?
Zo ja kan je volgens mij bij de vrederechter toch afdwingen dat hij de woning verlaat.
Dit is toch een onhoudbare situatie? (voor hem toch ook?)

Turaki

#3 , 05 feb 2014 12:24

Woont hij er nog? Bent u nu de enige eigenaar van de woning?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2014 11:52

Niet gehuwd....en feitelijk samenwonend dan zal voor dringende maatregelen de voorzitter eerste aanleg in kortgeding bevoegd zijn.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”