Jullie moeten dan ieder een aangfte indienen en het vakje "feitelijk gescheiden" aanstippen.Nee dat is niet het geval![]()
Ik dacht vooral dat ze er bij de belastingdienst een probleem van zouden maken. Ik dacht dat je als gehuwd koppel voor de belasting moest aangeven dat 1: je gehuwd bent en 2: wat het gezamenlijk inkomen is, en bijgevolg dus één belasting moest betalen.
Maar ik begrijp niet hoe dat in zijn werk gaat als je waarschijnlijk 2 aangiftes op 2 aparte adressen krijgt? Maar daar zal ik mijn boekhouder wel is mee lastig vallen.
Heel hard bedankt voor de info!
Hoezo?Ik denk niet dat hier bewuste domiciliefraude in het spel is.
Het moet redelijkerwijze toch mogelijk zijn een met verminderde registratierechten aangekochte woning die volledig te renoveren is ook effectief te laten renoveren zonder dat men het voordeel van de verminderde aankooprechten kwijtspeelt?Hoezo?Ik denk niet dat hier bewuste domiciliefraude in het spel is.
Volgens de wet dient men zijn domicilie te hebben waar men woont (zijn belangen heeft). In het geval van TS is dat momenteel duidelijk niet in de te renoveren woning. Desondanks verandert TS zijn/haar domicilie niet om geen extra registratierechten te moeten opgehoesten. Dat is dus bewust domiciliefraude plegen.