Beste ,
Ik ben een tot op heden alleenstaande vader met 3 zonen (7 , 8 en 9 jaar) waarvan ik het exclusieve hoederecht uitoefen daar de moeder kampt met drugsproblemen en ze dus ook alle 3 ten laste heb.
Ik heb al enkele jaren een nieuwe vriendin , zij had 2 kinderen uit een vorige relatie (dochter 13 en zoon 18) en we hebben samen een dochter (7maand nu).
Tot op heden woon ik al van 2008 alleen met mijn kinderen , en mijn vriendin woont in Antwerpen met haar kinderen en dus ons dochtertje.
Ze heeft nu al 7 maanden heen en weer gependeld en we willen nu gaan samenwonen. Daar haar oudste dochter na de kerstvakantie hier naar school kan is ze van plan om maandag zich te gaan inschrijven met haar dochter hier in mijn gemeente.
Wat veranderd er nu concreet ivm kinderen ten laste enz , ik verdien meer dan mijn vriendin daar zij part-time werkt maar zij heeft wel onze dochter nu ten laste daar we nog niet samenwoonden.
Wat is voor ons als samengesteld gezin nu de beste oplossing ? Haar zoon blijft alleen wonen op het appartement waar mijn vriendin tot op heden woont dus die gaat zij niet meer ten laste hebben.
Alvast dank voor jullie aandacht en tijd.
Mvg