Samengesteld gezin met nieuw kind.

Bodyfreak
Topic Starter

Samengesteld gezin met nieuw kind.

#1 , 20 dec 2013 17:40

Beste ,

Ik ben een tot op heden alleenstaande vader met 3 zonen (7 , 8 en 9 jaar) waarvan ik het exclusieve hoederecht uitoefen daar de moeder kampt met drugsproblemen en ze dus ook alle 3 ten laste heb.

Ik heb al enkele jaren een nieuwe vriendin , zij had 2 kinderen uit een vorige relatie (dochter 13 en zoon 18) en we hebben samen een dochter (7maand nu).

Tot op heden woon ik al van 2008 alleen met mijn kinderen , en mijn vriendin woont in Antwerpen met haar kinderen en dus ons dochtertje.

Ze heeft nu al 7 maanden heen en weer gependeld en we willen nu gaan samenwonen. Daar haar oudste dochter na de kerstvakantie hier naar school kan is ze van plan om maandag zich te gaan inschrijven met haar dochter hier in mijn gemeente.

Wat veranderd er nu concreet ivm kinderen ten laste enz , ik verdien meer dan mijn vriendin daar zij part-time werkt maar zij heeft wel onze dochter nu ten laste daar we nog niet samenwoonden.

Wat is voor ons als samengesteld gezin nu de beste oplossing ? Haar zoon blijft alleen wonen op het appartement waar mijn vriendin tot op heden woont dus die gaat zij niet meer ten laste hebben.

Alvast dank voor jullie aandacht en tijd.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2013 21:09

Werkt die zoon of is die student -- wordt er alimentatie betaald voor de zoon.
Wie is eigenaar van het appartement?

Bij vrienden heeft diegene die full-time werkte e, het hoogste inkomen had alle kinderen dus 5 of 6 ten laste genomen en dus ook de gecombineerde kinderbijslag.
(Bij de vrienden was het 1 en 2)

Bodyfreak
Topic Starter

#3 , 23 dec 2013 12:36

De zoon is student , het appartement is van de ouders van mijn vriendin en de vader betaald allimentatie aan m'n vriendin.

Mvg

Reclame

egeltje

#4 , 24 dec 2013 17:29

In principe is 5 kinderen ten laste nemen voordeliger dan 3 bij u en 2 bij haar

Sent from my HTC Desire X using Tapatalk

Bodyfreak
Topic Starter

#5 , 02 jan 2014 09:25

Dank u

Mvg

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”