wat kunnen we best doen huwen of een samenlevingskontrakt

citroentje
Topic Starter
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

wat kunnen we best doen huwen of een samenlevingskontrakt

#1 , 20 jun 2007 23:17

Ik en me vriend wonen al 4 jaar samen sinds kort ben ik gescheiden,me vriendin ziet het nut er niet van in om te hertrouwen nu hebben we ik 1 kind zij 2,dus samen drie,alles wat we nu thuis staan hebben is van ons samen,we zijn nog jong maar ik wil haar zekerheid geven want je weet nooit wat er gebeurt zie dat ik morgen iets aan de hand heb en ik ben er niet meer wat dan,mij zoon kan alles wat we hier staan hebben opeissen sommige dingen staan ofwel op mij naam of wel op de hare al hebben we het samen gekocht,nu ik zou niet willen dat zij alles kwijt geraakt dus hadt ik graag geweten wat een samenlevingskontrakt inhou,en wat is er beter trouwen of zo een kontrakt.
Ik werk en zij is huisvrouw,we wonen nu samen ik onderhou me vriendin en 2 kinderen maar ik heb er nu toch geen voordeel mee op het gebied van belastingen,niet dat ik hun niet wil onderhouden
samen hebben we geen kinderen en we denken niet om er samen nog te krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 05 jul 2007 23:18

Raadpleeg - gratis - een notaris. Mogelijkheden zijn bedingen van aanwas, testament, wettelijk samenwonen. en combinaties. In volle eigendom of vruchtgebruik.

Dus.

Vraag deskundig advies aan een notaris. Trouwens, groot gelijk dat u hierbij stil staat. Wordt al te weinig gedaan.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 06 jul 2007 15:58

Indien jullie zouden trouwen , zal dat een heel pak verschil geven bij uw belastingen. Er is een echtgenote zonder inkomen plus twee kinderen ten laste : dit geeft heel wat gvrijstelling.
Ook qua erfrecht is trouwen aan te raden : er is voor beiden een wettelijke bescherming. Uw zoon kan dan to. uw echtgenote niets opeisen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”