Hoi,
Even kort het verhaal:
mijn zus heeft de relatie met haar exvriend sinds de zomer van 2011 verbroken. Enkele maanden later heeft ze haar domicilie terug bij ons ouderlijk huis laten zetten waar ze dan ook woont.
Nu laat die ex haar niet met rust: berichtjes sturen, bellen, aan de deur staan, zelfs vrienden en familie lastig vallen.
Ze kreeg deze week een brief van de vrederechter. En werd bij verstek veroordeeld (ze heeft nooit een brief gekregen om naar de vrederechter te gaan op haar huidig adres) dat ze samen met haar ex moet opdraaien voor achterstallige huur, enz... Er staat ook in dat ze 8 dagen de tijd heeft om het appartement te verlaten, maar dat is geen probleem want ze woont er niet meer.
Ze weet nu wel niet zeker of ze mee op het huurcontract staat. Ze dacht van niet.
Maar in ieder geval vraagt ze zich af of ze hier nu ook voor moet opdraaien. Ze heeft al meer dan een jaar bewijzen verzamelt dat haar ex haar niet met rust laat, dus ze kan wel bewijzen dat ze echt niet meer daar woonde.
In ieder geval is het nu een grote soep aan het worden. Ik zelf moet aanstaande vrijdag naar de vrederechter omdat die ex opeens voor mijn deur stond (mijn zus was alleen thuis met mijn kinderen) en ook zomaar de keuken binnen was gekomen. Mijn zus mijdt echt al het contact met hem, reageert niet op zijn telefoontjes en smsjes...
Ze gaat morgen contact opnemen met de vrederechter (of iemand die haar daar te woord kan staan) en met de huurbaas om te checken of ze ook op het contract staat.
Wat denken jullie???